sprette Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Hey. I den siste tiden, har jeg hatt problemer med mitt spill Counter-Strike, som jeg speller stort sett til daglig, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg dropper ned til 40-50 FPS når jeg møter et par folk og f.eks et par smokegrenades. Mine speccs. Pentium 4 3.00 GHZ Prescott 1 MB Cache 512 MB Twinmos PC3200 RAM ATI Radeon 9700 Pro MSI Hovedkort HDD 1 x 120 GB disk og 1 x 40 GB disk Ellers ikke noe mere vitkig å nevne.. Før dette problemet begynte å oppstå, kjørte jeg Counter-Strike så glatt som det gikk ann, men i det siste har jeg da slitt med FPS problemer. Jeg kjører Reforce & Powerstrip som tileggsprogrammer, Reforce til å fryse 120 HZ i 640*480 oppløsningen jeg kjører spillet i. Og Powerstrip til å få skjermen lysere \ mørkere. Jeg kjører også den nyeste ATI driveren fra ati.com Det jeg da lurte på om noen som hadde opplevd følgende? Med nogenlunde samme hardware. Jeg har hørt det kan være varmeproblemer, men jeg har lite trua på akkurat dette, siden kabinett-døra mi er fjerna og jeg har 2 vifter som summer og går inni der i tillegg, kan det være støv på CPU vifta, evt ribba som hindrer dette? Er det et driver problem? Jeg kan ikke si jeg har prøvd med andre drivere enn de fra ati.com, og jeg har sjekket for virus / spywarez. Brukte da Norton Antivirus 2005 og Add-Aware PRO. Men fant ingenting. Hvis jeg ikke finner ut av problemet, kjøper jeg meg et nytt skjermkort og nye RAM, noe som jeg har mest lyst til. Er bare ergelig og tenke på at jeg kjørte 100 FPS og allt gikk glatt, føre nettopp dette. Mvh Kenneth
sprette Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Jeg vet jeg postet posten min i feil forum-avdeling.
sprette Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Jo takk for det, men jeg lurer fremdeles på mitt problem
Azton Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Har du noen programmer som kjører i bakgrunnen? Sjekk i prosesslisten. Bruk en drivercleaner og fjern alt av drivere, og installer nyeste drivere fra ATi.com.
Gjakmarrja Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 (endret) Jeg skal holde godt kjeft jeg så kan du kjøpe deg ny ram og nytt skjermkort Men bare så du vet kommer det sikker "en stor stygg brukermoderator", og stenger posten! Viss du er heldig flytter den Endret 20. juli 2005 av chills
Scortech Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Norton Antivirus 2005 er kjent for bruke saftig mye ressurser.Enda verre er det hvis den begynner å kjøre i bakgrunnen når mann spiller.
Rufati Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 fps_max vil nok ikke hjelpe mot dårlig fps. Vet ikke om du skulle være vittig der, men satser på at du ikke var det iallefall. Now, to the problem. Ingen som har nevnt AA/AF her, kan det være at du har endret disse innstillingene? Isåfall vil det enkelt forklare hvorfor du får fps drop når det er mye som skjer på skjermen. Sjekk hvilke kvalitetsinnstillinger du bruker, så kan vi prøve å hjelpe videre om det ikke hjelper frem.
Gjakmarrja Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Tenk på hva du har lagt inn på pc`n i det siste, så fjerner du det og ser om det hjelper!
sprette Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 (endret) hehe. håper ikke den blir stengt trenger hjelp! er mitt første innlegg, er mennesklig å feile sier dem! menne, over til svarene. Nei, det kjører ingen programmer i bakgrunnen når jeg spiller, ingen som ikke skal være der og ikke krever no iallefall. Og jeg er ganske sikker på at det ikke er noe drivere som det er no galt med, jeg har nylig re-formatert pc'en og lagt inn det jeg pleier å gjøre! som lydkort drivere, hk drivere og ati.com driverene, altså de nyeste. Jepp, fps_max 100 Jeg har ikke Norton Antivirus i bakgrunnen når jeg spiller. Jeg kan omformulere min post, jeg har 100 fps f.eks når jeg ikke møter på noen, men når jeg møter et par folk... detter den fort ned til 40-50 og da blir recoilen fort rævva! Endret 20. juli 2005 av sprette
Gjakmarrja Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Jeg kan omformulere min post, jeg har 100 fps f.eks når jeg ikke møter på noen, men når jeg møter et par folk... detter den fort ned til 40-50 og da blir recoilen fort rævva! Det høres ut som dårlig PING spør du meg
sprette Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Jeg kan omformulere min post, jeg har 100 fps f.eks når jeg ikke møter på noen, men når jeg møter et par folk... detter den fort ned til 40-50 og da blir recoilen fort rævva! Det høres ut som dårlig PING spør du meg Det er ikke et ping problem, jeg kjører en default cfg med cl_cmdrate 101 & cl_updaterate 101, rate 20000 og cl_rate 9999, sitter på en NGT 3 mb linje, så tror ikke dette er problemet. Jeg har ikke hatt no linjetrøbbel tidligere!
sprette Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 fps_max vil nok ikke hjelpe mot dårlig fps. Vet ikke om du skulle være vittig der, men satser på at du ikke var det iallefall. Now, to the problem. Ingen som har nevnt AA/AF her, kan det være at du har endret disse innstillingene? Isåfall vil det enkelt forklare hvorfor du får fps drop når det er mye som skjer på skjermen. Sjekk hvilke kvalitetsinnstillinger du bruker, så kan vi prøve å hjelpe videre om det ikke hjelper frem. Kan ikke si jeg har meget god kjennskap til AA/AF, men tror ikke jeg har endret på dette! Forklare meg gjerne nærmere om hva det er.
sprette Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Prøv ati_npatch 0 og ati_subdiv 0 i console... jepp! har det
oPeq Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 fps_max vil nok ikke hjelpe mot dårlig fps. Vet ikke om du skulle være vittig der, men satser på at du ikke var det iallefall. Hva om trådstarter har fps_max 50.....
Gjakmarrja Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Jeg kan omformulere min post, jeg har 100 fps f.eks når jeg ikke møter på noen, men når jeg møter et par folk... detter den fort ned til 40-50 og da blir recoilen fort rævva! Det høres ut som dårlig PING spør du meg Det er ikke et ping problem, jeg kjører en default cfg med cl_cmdrate 101 & cl_updaterate 101, rate 20000 og cl_rate 9999, sitter på en NGT 3 mb linje, så tror ikke dette er problemet. Jeg har ikke hatt no linjetrøbbel tidligere! det er greit nok, men viss folk u spiller mot har et tonn i ping går vel det utover deg! F.eks viss du i det siste har spillt på en server som du bra ping... men mange andre spillere har høy ping
sprette Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 fps_max vil nok ikke hjelpe mot dårlig fps. Vet ikke om du skulle være vittig der, men satser på at du ikke var det iallefall. Hva om trådstarter har fps_max 50..... Nei jeg har ikke det, hvis du leser min post igjennom. Så står det der svart på hvitt at jeg har 100 fps, men den dropper ned til 40-50!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå