Diff Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 I dag bestemte jeg meg for å installere en gammel klassiker: Might & Magic 7. Dessverre gikk det ikke som planlagt; jeg fikk beskjed om at DirectX'en ikke var god nok. Spillet krevde DirectX 6, jeg hadde "bare" DirectX. (i DirectX diagnoseverktøy har jeg versjon 9c) Jeg prøvde å fortsette installasjonen. Det gikk helt fint. Alt så bra ut, helt til jeg skulle starte spillet. Da kom et vindu opp: "Might and Magic VII har et problem og må lukkes. Vi beklager det inntrufne" Dermed lurer jeg på dette: Hvordan få spillet til å virke? Må jeg installere en annen Direct X?
Diff Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Dette problemet gjelder også andre spill, blant annet Caesar 3. Er det ingen som har hatt det samme problemet her?
Yakamoto Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 prøv å kjøre spillet i software mode. husker jeg slet med å få det til å funke med d3d
Snorre Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Problemet er vel egentlig at spillet er for gammelt. Altså det støtter ikke Windows XP, og nyere versjoner av DirectX. Av og til finnes det patcher til spillet som gjør at det kan spilles på XP. Går også av og til ann å kjøre det i kompabilitetsmodus. Aner ikke hvordan dette fungerer da.
Diff Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 (endret) Problemet er vel egentlig at spillet er for gammelt. Altså det støtter ikke Windows XP, og nyere versjoner av DirectX. Av og til finnes det patcher til spillet som gjør at det kan spilles på XP. Går også av og til ann å kjøre det i kompabilitetsmodus. Aner ikke hvordan dette fungerer da. Det har virket med XP på en anna PC før. hva om jeg installerer gammel DirectX da? Endret 21. juli 2005 av Diff
Diff Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 prøv å kjøre spillet i software mode. husker jeg slet med å få det til å funke med d3d virker fremdeles ikke
Yakamoto Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Da vet ikke jeg hva som er feil, men prøv å kjør det i win 95 kompatibilitetsmodus. men jeg har spilt det i win xp uten noe problemer annet enn at må kjøre software rendring
Kris R Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg har faktisk en egen partisjon med Win 98 for å spille gamle, men gode spill som Might and Magic, Dos-spill, Need for Speed 1,2,3 og 4,King's Quest 8 og Warcraft 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå