Gå til innhold

Skjermkort for Media Center og LCD TV (powerstrip)

inv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en viewpia 37 , men den fantastisk standardiserte oppløsningen 1366*768. Utrolig nok så fant jeg et gammel s3 skjermkort liggende som støtter native 1360*768, men her er driverne for gammel for media center. Det er mulig å se at teksten er litt sammentrykt enkelte steder på skjermen (som følge av skaleringen), men ellers er bildet veldig bra. Det vil si at det fungerer ypperlig i vanlig windows xp shell, men problemet mitt er at så snart man starter media center så blir alt krøll (all grafikk blir trykt opp i venstre hjørne og det er ikke mulig å se en dritt). Vil tro dette er et driverproblem og siden det ikke finnes nye driver til dette skjermkortet kan jeg bare glemme s3 løsningen

Videre så testet jeg et ati rage 128 med powerstrip, men her var det ikke sjans at det gikk å få den riktige oppløsninga. Prøvde å legge den til, men ingenting skjedde etter at maskina hadde bootet.

Har med andre ord etterhvert skjønt at å bygge stuepc av gamle deler ikke her helt ideelt =) All testing ovenfor er gjort via rgb (fordi de to skjermkortene hadde bare rgb), men ideelt sett burde jeg bruke dvi. Hvilket skjermkort er mest fleksibelt i forhold til powerstrip og har flest native oppløsninger? Jeg driter totalt i 3d, siden kortet kun skal brukes til film. Pris er selvsagt også en viktig faktor.

Kanskje er det noen som har fått til 1366*768 via dvi? :w00t:

Takk for alle svar

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...