Gå til innhold

Hvilket socket 939 kort?[LØST]


nahojdat

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Skal kjøpe meg socket 939 kort nå og lurer på hva jeg skal kjøpe..

 

Bør være billig OG bra, Vil helst ha nforce pga jeg er blitt ganske lei av via, men gi gjerne forslag på alle.. OG av ganske ny "årgang" helst som er kommet nylig.

 

Bør være AGP så får jeg brukt skjermkortet jeg har fra før (Sapphire radeon 9600PRO 256MB).

(har lest at det ikke er noen ytelsesmessig forskjell på AGP og PCI-E ennå pga PCI-E er såpass nytt, blir bedre men tar nok ikke så lang tid før jeg bytter ut igjen likevel)..

 

Bør være med en bra bios for minne innstillinger, der jeg kan stille Corsair XMS PRO3200 kortet mitt rett.. Pluss bra innstillinger for "lett/litt" overklokking.

 

Gjerne 2 stk nettverk så jeg får koblet til xboxen på egen (ikke kritisk da jeg har et pci nettverkskort fra før)

 

MÅ ha S-ATA.. Helst 4stk+...

 

I starten skal det bli kjørt på AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Venice (Til jeg får råd til å hoppe opp noen hakk)

 

Det jeg hovedsakelig bruker pcen til er WOW, Guild wars, internett, FTP, DC, winrar. (rettere sagt ingen krevende spill som f.eks doom 3)...

 

Om dere lurer på noe er det bare å spørre..

 

Håper noen kan hjelpe :roll:

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[pirkemodus]

 

Kortet er det nyeste Nforce 3 ultra brikkesett og jeg har bestillt det.

 

Det nyeste nForce 3 Ultra? Nei nei nei, vært lenge.. (O.J ute på CD, om noen lurer)

Det er greit at det er det nye, meget etterlengtede tilskuddet fra DFI, men noe nytt chipset er det nok ikke..

 

Det eneste Hket som har 3.2 VDimm på cpuen

LOL, vet du egentlig hva vdimm står for? Hint: minnespenning..

 

Fjellstabilt er det også.

Jaså, vært synsk lenge? Jeg mener, VET du at det kommer til å være helt stabilt? Kan jo tenkes at du må til med en BIOS-flash for å få ting ti å funke fint med f.eks RAMen du har?

 

[/pirkemodus]

 

On-topic:

 

Ellers er jeg helt enig i duden jeg mobbet litt, Gå for DFI-kortet om du ikke vil gi slipp på AGP riktig enda.. :yes:

 

Det er det beste alternativet du har, for å få Venice'en din til å vare lengst mulig før en evt. oppgradering.. Muligheten for å klokke den høyt er så absolutt tilstede med DFI.. :w00t:

Lenke til kommentar
Jaså, vært synsk lenge? Jeg mener, VET du at det kommer til å være helt stabilt? Kan jo tenkes at du må til med en BIOS-flash for å få ting ti å funke fint med f.eks RAMen du har?

Jeg har både OCZ PC4000 VX og Corsair TwinX PC4000PRO... DFI er nesten som MSI som akkurat liker ikke så mye billigram. Men seff oppnår du bedre resultat med dyrere minnebrikker.

 

Men akkurat Corsair og OCZ sine er utrolig gode å klokke med. :dribble:

Endret av Deluxe_REborn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...