runel Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Jeg lurer på hvilken programvare som vanligvis blir brukt for tegning av elektroskjemaer, tenker spesielt på styrestrøm/hovedstrømskjemaer? Finnes det noe gratisprogramvare for å tegne dette?
roac Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Jeg lurer på hvilken programvare som vanligvis blir brukt for tegning av elektroskjemaer, tenker spesielt på styrestrøm/hovedstrømskjemaer? Ikke min greie, men jeg mener å huske at noen høgskoler bruker Orcad til tegning/design av kretskort. Om orcad kan/pleier å brukes til det du nevner vet jeg dog ikke.
Croket Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Du kan bruke Multisim 7, men det er nok desverre et program som er mer beregnet for kretskort. Uansett, i dette programmet har du gode simuleringsmuligheter, noe som gir en grei oversikt over funksjonaliteten til den kretsen du har tegnet.
tasle Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Autocad (og en del andre CAD-programmer) har plugins for elektrokomponenter som releer/kontaktorer, av- og på knapper, tidsforsinkelser osv. Evn. man kan lage seg et bibliotek med slike komponenter selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå