Gå til innhold

Ny motor.. hvilket merke


Anbefalte innlegg

kjøp en yamaha wmax det er de 9.9 hkene som yter best, de går best.

kjøp en johnson hvis du vil ha en motor du ikke hører.

johnson=suzuki blokk

Yamaha V-Max 9,9 er akkurat samme motor som en vanlig Yamaha 9,9. Eneste forskjell er designet på motordekselet. Dette har jeg hørt fra en Yamahaforhandler.

Jeg må si jeg har lite tro på dette. Det koster bare mer å lage med forskjellige designer. Det er nok noen små forskjeller på dei, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt enten Yamaha eller Mercury, som etter min mening er de to "kvalitetsprodusentene". Har gode erfaringner med begge.

 

Har selv hatt flest Mercury motorer, som har vært veldig gode motorer. Bare elsker den gromme lyden på samtlige Mercury modeller, andre påhengser høres ut som symaskiner i forhold :love: Mener også at Mercury er den påhengsprodusenten som har finest design på motorene..

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar
Hei, Jeg har selv en 9,9 suzuki(15).. Jeg er svært fornøyd med den!

Det er i tilleg den billigste av dine tre alternativer:) Yamaha er dyrest.

 

Har hatt min motor i 1 år nå og den går som ei kule :p Suzuki er også den 9,9 motoren med mest slagvolum(kubikk) den ligger på 283 kubbik!

 

Lykke til med kjøpet

Ville bare tilføye at Mercury`s 10 Viking 2001 modell hadde 323cc slagvolum, men motoren veide også 50kg. Men fra 2002 satte Mercury ned slagvolumet til 262cc og vekten ned til 35kg..

Lenke til kommentar
kjøp en yamaha wmax det er de 9.9 hkene som yter best, de går best.

kjøp en johnson hvis du vil ha en motor du ikke hører.

johnson=suzuki blokk

Yamaha V-Max 9,9 er akkurat samme motor som en vanlig Yamaha 9,9. Eneste forskjell er designet på motordekselet. Dette har jeg hørt fra en Yamahaforhandler.

Jeg må si jeg har lite tro på dette. Det koster bare mer å lage med forskjellige designer. Det er nok noen små forskjeller på dei, ja.

Nei, det er ikke forskjell på de motorene. Det er først når man kommer opp i mer hestekrefter at V-Maxk-motorene skiller seg ut. Yamaha har hatt stor suksess med V-Max-motorene og har derfor valgt å gi kjøpere muligheten til å få designet på 9,9. Slik at motoren skiller seg ut. Jeg skulle kjøpe en Yamahamotor da jeg hørte dette. Jeg spurte hvorfor han ikke anbefalte meg en V-Max. Grunnen var enkelt og greit at de motorene kostet 400kr mer, men var akkurat lik. Bortsett fra designet på motorlokket.

 

Her er en oversikt over alle Yamaha sine motorer. Det er kun tre typer V-Max, 150, 200 og 250. Ingen 9,9. Det er kun enkelte Yamahaforhandlere som selger 9,9 med "V-Max-Look"

Lenke til kommentar
hahaha må le av dere v-max er sprekere motorer hilsen en som jobber med motorer!!!!!

Øh... Vel V-Max er sprekere. Men, ikke når det gjelder 9,9hk. Da det er mulig å få kjøpt en V-Max-versjon. Eneste forskjell er design på motorlokk...

 

PS: I ditt første innlegg i denne tråden skrev du W-Max (altså med w, ikke v). Med mindre dette var en merkelig skrivefeil så ville jeg si at du trodde det het W-Max...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
kjøp en yamaha wmax det er de 9.9 hkene som yter best, de går best.

kjøp en johnson hvis du vil ha en motor du ikke hører.

johnson=suzuki blokk

Yamaha V-Max 9,9 er akkurat samme motor som en vanlig Yamaha 9,9. Eneste forskjell er designet på motordekselet. Dette har jeg hørt fra en Yamahaforhandler.

4623459[/snapback]

 

vitti :D det er stor forskjell..dust!

Lenke til kommentar
kjøp en yamaha wmax det er de 9.9 hkene som yter best, de går best.

kjøp en johnson hvis du vil ha en motor du ikke hører.

johnson=suzuki blokk

Yamaha V-Max 9,9 er akkurat samme motor som en vanlig Yamaha 9,9. Eneste forskjell er designet på motordekselet. Dette har jeg hørt fra en Yamahaforhandler.

Jeg må si jeg har lite tro på dette. Det koster bare mer å lage med forskjellige designer. Det er nok noen små forskjeller på dei, ja.

Nei, det er ikke forskjell på de motorene. Det er først når man kommer opp i mer hestekrefter at V-Maxk-motorene skiller seg ut. Yamaha har hatt stor suksess med V-Max-motorene og har derfor valgt å gi kjøpere muligheten til å få designet på 9,9. Slik at motoren skiller seg ut. Jeg skulle kjøpe en Yamahamotor da jeg hørte dette. Jeg spurte hvorfor han ikke anbefalte meg en V-Max. Grunnen var enkelt og greit at de motorene kostet 400kr mer, men var akkurat lik. Bortsett fra designet på motorlokket.

 

Her er en oversikt over alle Yamaha sine motorer. Det er kun tre typer V-Max, 150, 200 og 250. Ingen 9,9. Det er kun enkelte Yamahaforhandlere som selger 9,9 med "V-Max-Look"

4628879[/snapback]

 

helt feil.

vmaxen er ikke en 9.9. det er en 15 hester med splint på gassen så den yter bare 9.9 men det er en skrue som tar ved ekstreme tilfeller 10 sekunder og skru ut. mens på en vanlig så må du ta ut plomba og styre.

pluss at vmaxen har større propell, eller egentlig en 15 hk propell..

Lenke til kommentar
Hei

Valget står mellom:

Yamaha

Suzuki

Mercury

 

 

Hvilket merke er best?

4522652[/snapback]

Yamaha = DRIFTSIKKERHET! :love: Jeg har en selv, og jeg ville gått for Yamaha :D

 

EDIT:

Dere veit at dere poster på en 2 år gamal tråd?

8874080[/snapback]

 

LOL!, neiii, jeg så det nå :p

hahhaha :rofl:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yamaha er kanskje det dyreste alternativet, men det beste. De kommer best ut i test hver eneste gang, og er noen utrolig bra motorer. Har hatt både 10hk Mercury og 9,9 Yamaha. Da var Yamaha¨en best. Da vi hadde vært vekke noen uker og kom tilbake startet den alltid på første. Det hendte kun noen få ganger at den startet på andre forsøk. Mercury`en derimot startet alltid på andre eller tredje forsøk når den var kald. Hadde også litt problemer med at den ikke ville gå i revers. Yamaha`en er også enormt stillegående og har et lavt bensinforbruk. Den beste motoren på markedet. Den er også forholdsvis rask. Har aldri kjørt en så liten suzuki motor. Men noen venner har en suzuki 140hk. De er ekstremt fornøyd. Bare IKKE KJØP EVINRUD, TOHATSU ELLER JOHNSON. Ellers er både Mercury, Suzuki og Yamaha meget gode motorer. Og ikke tenk på prisen for en Yamaha, for den får du igjen når su selger båten.

Lenke til kommentar
Yamaha er kanskje det dyreste alternativet, men det beste. De kommer best ut i test hver eneste gang, og er noen utrolig bra motorer. Har hatt både 10hk Mercury og 9,9 Yamaha. Da var Yamaha¨en best. Da vi hadde vært vekke noen uker og kom tilbake startet den alltid på første. Det hendte kun noen få ganger at den startet på andre forsøk. Mercury`en derimot startet alltid på andre eller tredje forsøk når den var kald. Hadde også litt problemer med at den ikke ville gå i revers. Yamaha`en er også enormt stillegående og har et lavt bensinforbruk. Den beste motoren på markedet. Den er også forholdsvis rask. Har aldri kjørt en så liten suzuki motor. Men noen venner har en suzuki 140hk. De er ekstremt fornøyd. Bare IKKE KJØP EVINRUD, TOHATSU ELLER JOHNSON. Ellers er både Mercury, Suzuki og Yamaha meget gode motorer. Og ikke tenk på prisen for en Yamaha, for den får du igjen når su selger båten.

8963728[/snapback]

 

Hvorfor ikke Evinrude, Tohatsu og Johnson? Er jo helt fine motorer dette da. Så lenge de blir behandlet pent som du må med Yamaha også.

Lenke til kommentar
Yamaha er kanskje det dyreste alternativet, men det beste. De kommer best ut i test hver eneste gang, og er noen utrolig bra motorer. Har hatt både 10hk Mercury og 9,9 Yamaha. Da var Yamaha¨en best. Da vi hadde vært vekke noen uker og kom tilbake startet den alltid på første. Det hendte kun noen få ganger at den startet på andre forsøk. Mercury`en derimot startet alltid på andre eller tredje forsøk når den var kald. Hadde også litt problemer med at den ikke ville gå i revers. Yamaha`en er også enormt stillegående og har et lavt bensinforbruk. Den beste motoren på markedet. Den er også forholdsvis rask. Har aldri kjørt en så liten suzuki motor. Men noen venner har en suzuki 140hk. De er ekstremt fornøyd. Bare IKKE KJØP EVINRUD, TOHATSU ELLER JOHNSON. Ellers er både Mercury, Suzuki og Yamaha meget gode motorer. Og ikke tenk på prisen for en Yamaha, for den får du igjen når su selger båten.

8963728[/snapback]

 

Denna uttalelsen sier ivertfall mer om deg som person en hva du kan om båtmotorer. Hadde du hatt en johnson/tohatsu/evinrude hadde du GARANTERT 100% sikkert ikke sagt tell andre at de ikke burde kjøpe dem. For du hadde nemelig hatt like bra erfaring med dem som med Yamahaen og Mercurien.

Og hvorfor er suzukien bedre en johnsonen når johnson sine 4 taktere er samma motorn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...