marius_o Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Driver å lager et skript som skal hjelpe meg når jeg skal lage updateren i pollen min. Men jeg har støtt på noen problemer. Skriptet mitt klarer ikke å legge dataene inni arrayen. Skriptet: <?php if($test==test) { for($i=1; $i<=7; $i++) { $v1 = $dato[$i][0]; $v2 = $dato[$i][1]; echo("<p>".$i." Verdi 1: ".$v1.""); echo("Verdi 2: ".$v2."</p>"); } } else{ echo('<form action="t1.php?test=test" enctype="text/plain" method="post">'); for($i=1; $i<=7; $i++) { $v1 = $dato[$i][0]; $v2 = $dato[$i][1]; echo ''.$i.' <input type="text" name="'.$v1.'" value="test'.$i.'_1"/>'; echo '<input type="text" name="'.$v2.'" value="test'.$i.'_2"/>'; echo '<br />'; } echo('<input type="submit" value="test"> </form>'); } ?> test det her: http://hygge.gamebase.no/t1.php Endret 18. juli 2005 av seroxat
ZoRaC Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Hvorfor [$i][]? Prøv med <input type="text" name="dato[]" value="test'.$i.'"/>'; $_POST['dato'] vil da inneholde arrayet.
marius_o Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Skrevet 18. juli 2005 (endret) Hvorfor [$i][]?Prøv med <input type="text" name="dato[]" value="test'.$i.'"/>'; $_POST['dato'] vil da inneholde arrayet. Jeg skal ha [$i][] fordi jeg skal ha 2 verdier i på hver $i hvis du skjønte det. Har endret koden til slik den ser ut nå. Endret 18. juli 2005 av seroxat
kakkle Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Hmmm... $dato har jo ingen verdi, da. Du setter ikke $dato[$i][0] og $dato[$i][1] til noe. Derfor blir name på hvert inputfelt "". Dette ser du også i kildekoden på siden. Du kan f.eks heller bruke det slik: $v1 = "felt1_".$i; $v2 = "felt2_".$i; eller enda bedre - som ZoRaC sier. Vil også minne om register_globals /Kakkle EDIT: Selv om jeg ser at du jo har register globals på. Se link for hvorfor du ikke bør ha dette. Endret 18. juli 2005 av kakkle
marius_o Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Skrevet 18. juli 2005 Det funker, fikk hjelp på NWF: http://norskwebforum.no/viewforum.php?f=18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå