runel Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Hei Lurer egentlig bare litt på; Er det ikke sånn at når man overfører filer via MSN overføres de via en server hos Microsoft? Når jeg sender filer via MSN her hjemme til en annen maskin på samme nettverk får jeg en svært høy hastighet i forhold til ellers? Overføres det bare "internt" nnår maskinene er i samme nettverk?
Jonnar Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Tror ikke det blir noen høy hastighet av det med mindre du har høy hastighet både ut og inn på bredbånd/ADSL abonnementet.
Legion Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 filoverføring hos msn (protokollen) er P2P, men dersom det skulle være noe kluss, f.eks NAT-trøbbel, så vil det gå via en msn server. over eget LAN så skal man teoretisk kunne maxe linja...
Jonnar Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Maxe, men ikke høyere enn ut-hastigheten på linja, right?
zokra Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Jeg tror at msn bruker bare lan vis det er tilgjengelig mellom 2 pc for å sende over filer
Kenneth Dammyr Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Hvis to MSN-brukere sitter på samme nettverk, så vil du få god hastighet.
runel Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Skrevet 18. juli 2005 (endret) Oki, da forstår jeg hvorfor jeg bare bruker ett par sekunder på å overføre 2-3 MB internt i hjemmeLANet... Jeg har SDSL 512/512, så overføringshastigheten ligger LANGT over denne båndbredden Endret 18. juli 2005 av runel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå