Gå til innhold

Bryter fra microplex.. åsn kobles den?


Anbefalte innlegg

For og være sikker kan trådstarter måle seg fram med et multimeter..

Trådstarter har allerede sagt han må ha ting inn med teskje, og dermed nesten en selvfølge at han ikke har peiling på elektronikk, siden han ikke finner ut ved denne bryteren selv...

Enkleste måten han skrev er å sjekke om det er 2 eller 3stillinger...

2-av/på

3-på/av/på

Det kan også være en på/på bryter, en såkalt vekslende bryter (har også bare to posisjoner...)...

 

EDIT: Den letteste måten å finne ut åssen brytern fungerer er vel å måle med et multimeter!

 

Til alle dere som har gått GK elektro, lærte dere ikke noe? Jeg har akkurat fullført GK Elektro (skal begynne på VK1 Automasjon :p ), og vi lærte da i hvertfall litt...

 

Og i en pc så heter det ikke 12V-, der har vi 5V, 12V og 0V (også kalt gnd), i tillegg til 5V standby og 3.3V...

Endret av thomfre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok dette bare er en vanlig av og på bryter med lys i.

 

Kjøpte en slik en på biltema for å bruke til neonlysene i bilen.. :p

 

En kontakt til jord, en til +12volt og en til + på hva nå enn som skal kobles til den, kan lage til et skjema seinere, har ikke tid akkurat nå..

Lenke til kommentar
1. Det kan også være en på/på bryter, en såkalt vekslende bryter (har også bare to posisjoner...)...

 

2. EDIT: Den letteste måten å finne ut åssen brytern fungerer er vel å måle med et multimeter!

 

3. Til alle dere som har gått GK elektro, lærte dere ikke noe? Jeg har akkurat fullført GK Elektro (skal begynne på VK1 Automasjon :p ), og vi lærte da i hvertfall litt...

 

4. Og i en pc så heter det ikke 12V-, der har vi 5V, 12V og 0V (også kalt gnd), i tillegg til 5V standby og 3.3V...

1. Neppe... Få et klaps på ryggen om du finner en bryter på microplex som er vekslende... "Vedder et kretsskjema over hvordan han skal koble bryteren sin" på at det der IKKE er noen vekslende bryter... Microplex har kun av/på eller på/av/på 99% sikkert...

2. Ikke om han ikke kan med det eller han ikke har det, men om noen skriver en guide for hvordan han skal gjøre det så kan det vel gå...

3. Skal begynne på VK1 Elektro og jo jeg bestod GK Elektro med stil, ikke kom her å si jeg ikke lærte noe :devil:, når du selv kommer med det lure innlegge om at det er kun en veklsende bryter når jeg, og jeg tviler noen andre har sett en bryter på microplex som er vekslende og uten at det står noe mer informasjon om den...

4. Er klar over at det heter 12V- men mange blir skeptiske når det kommer til akkurat dette med 12V- og 5V- eksempel:

"Hvorfor går 12V-til en ledning og 5V- til en ledning når det er den samme ledningen?" :hmm: 
Derfor beskrev jeg det som jeg gjorde... Og det er ikke feil om det er det du prøver å hinte frem...

 

Bull_Dogg: Stemmer dette... Men spørsmålet her er om det er en vanlig av/på bryter eller en på/av/på bryter

Lenke til kommentar
lure innlegge om at det er kun en veklsende bryter når jeg, og jeg tviler noen andre har sett en bryter på microplex som er vekslende og uten at det står noe mer informasjon om den...

Jeg sa ikke at det måtte være en vekslende bryter, jeg sa at det var en mulighet dersom den hadde to posisjoner, og ikke som en sa at hvis det bare var to posisjoner så var det en av/på bryter... men en på/av/på bryter er jo også en vekslende bryter...

 

Jeg har ikke satt meg noe spesiellt inn i varesortimentet til microplex, men det er mye mulig dem ikke har på/på brytere...

 

Uansett så er den enkleste måten å finne ut det på å måle med et multimeter!

Lenke til kommentar

Enig med thomfre angående det med multimeteret, samma som jeg skrev i en tidligere post i denne sammenheng..

 

Men siden trådstarter sier han må ha det inn med teskje, så får han si hva som står på brytern av tegning eller bokstaver.

 

Da kan vi finne ut hva slags bryter det er uten og si at "jeg har rett" uten og ha grunnlag for det!

 

Nytter ikke og tro hva slags bryter det er, for da for man masse kritikk fordi man trodde feil i følge en annen, henviser til en tidligere post av meg der jeg fikk kritikk fordi jeg trodde det var en bryter med lys i...

Endret av Knudre
Lenke til kommentar
Nytter ikke og tro hva slags bryter det er, for da for man masse kritikk fordi man trodde feil i følge en annen, henviser til en tidligere post av meg der jeg fikk kritikk fordi jeg trodde det var en bryter med lys i...

Det er det som er, det KAN like så godt være en bryter med lys i....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...