Gå til innhold

Bra lydkort til under 300,-


Anbefalte innlegg

Jeg har slitt lenge med å få til det innebygde lydkortet på mitt ASUS A8N4-E HK. Det innebygde lydkortet er et Realtec AC`97. Programmvaren finner min Logitech R-10 høyttalere men spiller ikke av noe lyd på dem. Har prøvd med andre høyttalere også med samme problem. Så nå har jeg tenkt til å kjøpe meg et lydkort som funker, men gidder ikke blakke meg helt for å kjøpe det heller :p

Har tenkt til å bruke det til å spille litt musikk og til spilling. Ikke noe særlig mer krevende spill enn CS.

 

Hvis noen vet hvordan jeg kan fikse mitt innebygde lydkort så tar jeg gjerne imot tips om det også...

 

Takker på forhånd for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du aktivert det i BIOS? Plugger du i riktig bak? har du installert chipsettdriverene? Følger også ofte med drivere til lydkortet da. Har du sjekket at det ikke står på mute eller noe liknende. Ta deg en tur inn i kontrollpanelet og se deg litt om.

Jeg har installer chipsetdriveren og jeg har innstallert lydkortdriveren + update, og jeg har sett så mye i kontrollpanelet o.l at jeg kan alt både ut og inn. ingenting på mute og har også sjekket at det er enabled i BIOS... så jeg aner ikke hva feilen kan være. Blir etterhvert litt lei av en PC uten lyd :mad:

Lenke til kommentar
Trenger ikke å gå opp i tusenlappen for å få okey lyd.. Skal du allikevel så høyt opp så gå for noe skikkelige greier.

har jeg heller ikke sagt.

jeg sa at du må opp i tusningen for å få et brukbart lydkort.

men du trenger ikke bedre enn et billig drittkort for å få okey lyd i høytalerne dine når du f.eks spiller

Lenke til kommentar
Trenger ikke å gå opp i tusenlappen for å få okey lyd.. Skal du allikevel så høyt opp så gå for noe skikkelige greier.

har jeg heller ikke sagt.

jeg sa at du må opp i tusningen for å få et brukbart lydkort.

men du trenger ikke bedre enn et billig drittkort for å få okey lyd i høytalerne dine når du f.eks spiller

Hva er et brukbart lydkort?

 

Creative Audigy 2 koster 379,- på komplett.no

 

Har selv et Creative Audigy 2 ZS som koster 565,-.

Veldig bra lyd... men det kommer vel an på øret som hører :)

 

Torstein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...