Barry White Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hei! Jeg laster endel via torrent. og da sliter jeg med litt lave hastigheter. Jeg vet at torrentnedlasting er noe du må vente på, men jeg opplever skjeldent noe over 100 samla sett (topphastighet 400-500). Jeg bruker BitComet nå, noen flere jeg kan prøve?
Moltrez Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Azureus bruker jeg, og er fornøyd med det. Hvis du uploader for fullt, så struper det download hastigheten din. Bruk f.eks NetLimiter for og regulere til ønsket hastighet (download/upload) hvis du ikke har det allerede. Spørs jo hvor mange som deler den filen du laster ned også. Porter som evt. er åpne i ruter? Brannmur?
MemorY Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Porter som evt. er åpne i ruter? Hvilke porter bruker bittorrent?
Moltrez Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Spørs hvilket program du bruker. Azureus bruker 6881 som default.
jh_ Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Brukte selv azureus en stund, helt til jeg begynte å få problemer med det. Azureus er java-basert, og javaw -prosessen tok opp all CPU-kraften. Fikk ikke løst problemet, så jeg byttet til BitComet. I tillegg til at BitComet er et vel så bra program som azureus, så har du mulighet til å velge hvilken port det skal bruke i konfigurasjons-menyen på programmet.
Moltrez Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Gå inn på ABC da, og sjekk. Står nok under instillinger. Har aldri brukt programmet, så jeg vet ikke
Barry White Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 hmm, så BitComet er bra da Jeg har forwarda port ja.... ingen andre en jeg laster på nettverket... men jeg tror upload killer download litt ja, men torrentnedlasting fungerer sånn at hvis du ikke deler (du får dårlig "helse" i bitcomet) så laster du saktere....
xoriath Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Hvis hastighetene er dørlige, så kan det være router/brannmur... Se PortForwarder for HOWTO
EagleEye123 Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 hmm, så BitComet er bra da Jeg har forwarda port ja.... ingen andre en jeg laster på nettverket... men jeg tror upload killer download litt ja, men torrentnedlasting fungerer sånn at hvis du ikke deler (du får dårlig "helse" i bitcomet) så laster du saktere.... Helse i bitcomet betyr hvor mye av det resterende som er igjen på filen du laster ned som er tilgjengelig.... Feks 100% Betyr at de du er koblet til har totalt 1 kopi av filen du laster ned... .Går den under 100% er der ingen seeder, og du risikerer å ikke få fullført nedlastingen din.... Ang. dl vs ul. Det er anbefalt å legge lista på upload på ca 80% av den totale opplastingskapasiteten din, da det brukes noe ul for å koble ti peers og bekrefte hash mm. Dvs. har du en 768kbps linje opp tilsvarer det ca 80kB opplastingskapasitet, da er det å anbefale å ikke sette maks upload til mere en 60kB. <EE>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå