jostor Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Jeg har kjøpt meg et domene som jeg vil bruke til litt forskjellig. Siden jeg har svært lite peiling på hvordan dette virker spør jeg her. Domenet er kjøpt på godaddy.com Det jeg ønsker er å ha et subdomene som fører deg til en annen adresse altså: "subdomene.domene.com->http://www.annen_adresse.com" I tillegg ønsker jeg at domenet mitt skal føre meg til min ip altså: domene.com->0.0.0.0 Er dette mulig å få til? Og hvordan gjør jeg det? Håper noen kan hjelpe meg!
adsfiklam Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 (endret) #slettet# Endret 12. juli 2005 av yrjan
jostor Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Er det ingen av dere som vet noe om dette? Går det an å bruke forward på et subdomene, mens domenet peker til en IP-adresse?
Gronz Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Er det ikke bare å putte en HTML-redirect-side på subdomenet da? :idontgetit:
Beatnut Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Er det ingen av dere som vet noe om dette? Går det an å bruke forward på et subdomene, mens domenet peker til en IP-adresse? Streng tatt går det vel ann, men det kommer ann på hva slags tjenester domene-leverandøren din tilbyr. Sjekk ut hva de kan tilby av domene-administrasjon osv.
jostor Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Er det ikke bare å putte en HTML-redirect-side på subdomenet da? :idontgetit: Problemet er at jeg har planer om å ha en server, men det er ikke sikkert at den vil være på alltid. Det er denne domenet skal peke til. Subdomenet skal peke til en side på internett. Den må være tilgjengelig alltid.
Beatnut Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Bruk dyndns på serveren du skal ha hjemme. Subdomenesiden kan du jo putte på start.no eller noe.
Lurifaksen Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 (endret) Logg inn på godaddy og gå inn i "avansert" DNS control eller noe slikt. Så legger du til en CNAME oppføring som peker til domenet du skal linke til, og en A record som peker til IP-adressen din. Er ikke verre enn det skjønner du... Endret 16. juli 2005 av Lurifaksen
jostor Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Skrevet 17. juli 2005 Tusen takk for hjelpen Lurifaksen og dere andre! Jeg fikk det til da jeg gjorde som Lurifaksen sa.
adsfiklam Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Tusen takk for hjelpen Lurifaksen og dere andre!Jeg fikk det til da jeg gjorde som Lurifaksen sa. Gjøre som Lurifaksen, og få det til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå