Gå til innhold

Domene og subdomene

jostor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg et domene som jeg vil bruke til litt forskjellig. Siden jeg har svært lite peiling på hvordan dette virker spør jeg her.

Domenet er kjøpt på godaddy.com

Det jeg ønsker er å ha et subdomene som fører deg til en annen adresse altså: "subdomene.domene.com->http://www.annen_adresse.com"

I tillegg ønsker jeg at domenet mitt skal føre meg til min ip altså: domene.com->0.0.0.0

Er dette mulig å få til? Og hvordan gjør jeg det?

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen av dere som vet noe om dette?

Går det an å bruke forward på et subdomene, mens domenet peker til en IP-adresse?

Skrevet
Er det ingen av dere som vet noe om dette?

Går det an å bruke forward på et subdomene, mens domenet peker til en IP-adresse?

Streng tatt går det vel ann, men det kommer ann på hva slags tjenester domene-leverandøren din tilbyr.

Sjekk ut hva de kan tilby av domene-administrasjon osv.

Skrevet
Er det ikke bare å putte en HTML-redirect-side på subdomenet da? :idontgetit:

Problemet er at jeg har planer om å ha en server, men det er ikke sikkert at den vil være på alltid. Det er denne domenet skal peke til. Subdomenet skal peke til en side på internett. Den må være tilgjengelig alltid.

Skrevet (endret)

Logg inn på godaddy og gå inn i "avansert" DNS control eller noe slikt. Så legger du til en CNAME oppføring som peker til domenet du skal linke til, og en A record som peker til IP-adressen din.

Er ikke verre enn det skjønner du...

Endret av Lurifaksen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...