tinsley Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hei! Har nettopp satt inn et nytt hovedkort i maskinen og lurer på om det er en fordel å formatere harddisken etterpå? Har også satt inn ny cpu, gpu og ram. Vil en formatering være å foretrekke? Takker
tinsley Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 (endret) Det var jo et kjapt og greit svar. Da er det bare å sette i gang. Er det lurt å installere alt av drivere o.s.v. til hovedkortet før man starter med drivere til skjermkort og annen hardware, eller spiller det ingen rolle hvilken rekkefølge man tar det i ? Endret 12. juli 2005 av tinsley
Manx Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Vet ikke om det har noe å si, men jeg begynner alltid med drivere til hk. Også dytter jeg inn resten etterpå.
Spirre Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 bare husk å ikke koble til internett føre du har minst en service pack installert, er veldig lett å få virus føre det er gjordt min rekkefølge etter os er: service pack diverse drivere i forskjellig rekkefølge, vanligvis skjermkort først programmer og sånt
tinsley Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 Så da venter man med å plugge i skjermkort og andre kort til man har installert drivere til hk? Eller tar man alt på en gang men bare venter med driverne til korta når det passer?
TaZ Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 (endret) Setter alt i..Innstalerer XP med SP2(har du ikke så lager du den ganske enkelt) Henter virusprog. oppdaterer det. Spyware prog..feks MS sitt Henter alt av drivere og innstalerer etter som det er lastet ned... Rebooter når du har lasta ned/innstalert alt av drivere.. Sånn pleier jeg å gjøre det...Funker fint det.. Endret 12. juli 2005 av taz
sigen Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hvis du ikke plugger i skjermkortet før etter at du har formatert og innstallert driverene til hk`et, så skal du få 1000kr av meg! Tviler på at du klarer det Men seriøst, det spiller ingen rolle (som jeg vet om) men jeg pleier også å ta det i denne rekkefølgen: 1. Formatering (seff) 2. SP2 3. Drivere til hk 4. Drivere til skjerkort 5. Tilfeldig rekkefølge 6. Ekstrautstyr (som webcam, skriver osv.) 7. Resten av programvaren som skal inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå