Gå til innhold

Internet Explorer, CPU, og tjenesten Norgesglasset

runel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som gidder å gå inn hit å zoome litt på kartet, for å sjekke om Internet Explorer plutselig fyrer opp og bruker 99% av CPU inne på disse sidene?

Min maskin er en bærbar Fujitsu Siemens, 1,8 GHZ, 1 GB ram, men idet jeg går inn på den linken bruker plutselig iexplore.exe 99% av CPU

(For ordens skyld, linken er til Statens Kartverks gratis Norgeskart)

Endret av runel
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som gidder å gå inn hit å zoome litt på kartet, for å sjekke om Internet Explorer plutselig fyrer opp og bruker 99% av CPU inne på disse sidene?

Jepp, skjer det samme her.

Skrevet

Skjedde ikke her med Linux og Firefox, men jeg ser at siden er stort sett en Java-applet. Jeg kjører ikke den nyeste Javaen (1.5), men 1,4. Sun er jo kjent for å slippe ut Java-versjonene sine litt vel tidlig og med mange bugs. Du kan, hvis du vil, avinstallere den versjonen du har og laste ned 1.4 i stedet.

Skrevet (endret)
Skjedde ikke her med Linux og Firefox, men jeg ser at siden er stort sett en Java-applet. Jeg kjører ikke den nyeste Javaen (1.5), men 1,4. Sun er jo kjent for å slippe ut Java-versjonene sine litt vel tidlig og med mange bugs. Du kan, hvis du vil, avinstallere den versjonen du har og laste ned 1.4 i stedet.

Jeg kjører nå Java 1.4, så jeg prøver en oppgradering til 1.5, for å se hva hva som skjer da... Kommer med tilbakemelding

TILBAKEMELDING: Det samme skjer med Java versjon 1.5, CPU aktivitet for IEXPLORE.EXE blir 99%

Noen som skjønner hvorfor?

Endret av runel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...