Gå til innhold

win32k.sys problemer, eller ?


Anbefalte innlegg

Fikk først problemer med min 160gb hoved-disc, blåskjerm refererer stadig til den nevnte fila. Trodde discen var ødelagt først, men er usikker på hva som egentlig er årsaken til problemet nå.

 

Prøvde å sette opp discen som slave i en annen maskin, etter en stund dukket samme problem opp der, på den maskinens hoved-disc.

 

Har formatert denne en rekke ganger, men nå kommer det opp feilmelding/blåskjerm om skadede eller feil med kopiering av filer under ny-innstallasjon av xp, uansett fra hvilke av mine 5 xp-cd'er jeg bruker.

 

Kan det tilfeldigvis ha blitt feil med begge discene, maskinvare-feil på begge maskina, eller er det noe virus som skaper problemer for meg, sliter seriøst her nå.

 

Noen som har noen tips å komme med ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satte meg ned å tenkte om jeg hadde gjort noe som kunne påvirke begge maskinene, da kom jeg til å tenke på denne tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=437438

 

Denne tråden endte opp med at jeg kjøpte en Aten KVM Switch 2P og koblet opp begge de nevnte maskinene til denne. Hadde ikke noe tro på at dette skulle påvirke min maskinvare, men tenkte at det eneste som kunne påvirkes måtte være skjermkortet. Jeg fant så frem et gamelt skjermkort jeg hadde liggende, og satte dette inn i maskin nr 2 (passet ikke i hovedmaskinen)

 

Til min store overaskelse funket nå plutselig alt, innstallasjon av xp, oppkobling av det jeg trodde var en defekt harddisc som slave, alt var plutselig i orden.

 

Denne fordømte switchen ser da ut til å ha tatt knekken på 2 skjermkort hos meg, og jeg lurer da selvfølgelig på hva jeg burde foreta meg videre i denne saken, dette må da kunne reklameres på ? Står da ingen advarsel på produktet at det kan skade skjermkort, eller har jeg oversett noe ?

 

En ny switch og 2 nye skjermkort må jeg nå uansett ha, må si dette har skaffet meg svært mye hodebry, og ike så reint lite harme.

 

Håper på råd om fremgangsmåte i denne saken.

 

Forøvrig må vel denne tråden kanskje flyttes til hardware ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...