Gå til innhold

Byggi ny PC, passer delene?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har kjøpt no deler til ny PC som jeg prøvde å bygge selv. Sjekka rundt på nettet for å være sikker på at jeg ikke valgte noe feil. Men da tiden var inne for å slå på beistet så blinka strømforsyningen bare og slo seg av like fort jeg slo den på. Så jeg spurte noen venner hva som var feil, og de trudde det kanskje var strømforsyningen så jeg sendte den tilbake til de jeg bestilte den fra for å få den sjekket. Så fikk jeg E-mail her om dagen og der sto det at de hadde testet den og ikke fant noen feil med den så de skulle sende den tilbake så fort som mulig.

Så nå er jeg forvirret...det mååå være noe annet som er feil, men jeg har ingen anelse hva. Her er delene så dere får se om jeg har driti meg ut :D:blush:

 

Prosessor: AMD ATHLON 64 2,2Ghz (3500+) Socket 939

 

Hovedkort: EPoX EP-9NDA3J,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN, Sound,DDR, AGP8x

 

RAM:TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

Skjermkort: Gainward Geforce 6800GT 256MB DDR3 (Ultra/2400)

 

Harddisk: Samsung SpinPoint P120 200GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM

 

Strømforsyning: bZerk 500W (blå)

 

Kabinett: Sunbeam Miditower, "Samurai", Sort

 

Håper dere kan hjelpe meg og kanskje gi noen tips :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene vil passe sammen ja. Men som det ble antydet så kan det være greiere å gå for et hovedkort med nForce 4 og PCIexpress, sammen med et PCIe skjermkort. Blir lettere for deg hvis du da skulle få lyst å oppgradere til nytt skjermkort i fremtiden. Stortsett alle nye kort blir å komme på PCIe nå fremover så det blir litt mer fremtidsrettet. ;)

 

Og ja, det er mye penere med de tynne kablene til S-ATA hardisker og ettersom hovedkort støtter det så er det bedre å velge det.

 

Edit: Velkommen til forumet må man jo også si! :thumbup:

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

takker så meget for svaret.

Ja hørt litt om denna pci-revolusjonen som tar over :D

Men jeg hakke tenkt til å oppgradere gradikk kortet på denna før ei god stønn så det ekke no prob. Men jeg tror jeg tar en S-ATA harddisk siden dere har overbevist meg at det er bedre og mer praktisk. Det blir trangt inni der vett.

:yes:

 

hører sikkert fra meg i fremtiden siden jeg alltid gjør noe feil :blush: :!:

Peace out

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...