Gå til innhold

Reklamasjon bærbar kjøpt i nettbutikk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bærbar kjøpt fra nettbutikk. Skjermen ble plutselig svart. Ble levert service - skjerm og hovedkort byttet ut. Det tok forøvrig over 2 uker uten tilbud om lånevare. Når jeg fikk PC tilbake går det ikke å slå den av uten å ta ut batteriet, heller ikke restarte. Nytter ikke holde nettbryteren inne heller. Fungerer ok unntaksvis. PC er et halvt år gammel. Jeg krever levering av ny, men forhandler mener de har krav på å reparere en gang til.

Slik jeg leser Forbrukerkjøpsloven er det jeg som bestemmer om jeg skal ha ny eller godta reparasjon. Saken er foreløpig ikke avgjort. Noen synspunkter?

 

takya03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det skal foretas en interesseavveining. Les fkjl § 29, 1. ledd, annet punktum, samt hele 2. ledd.

Kunden har altså ingen ubetinget rett til selv å bestemme oppgjørsform.

 

HH

Skrevet

Nå er det vel slik at du har rett til å heve kjøpet hvis varen repareres for samme feil 3 ganger, men kan ikke si at jeg har hørt at du kan kreve ny vare ved reperasjon. Hadde det vært sånn, kunne man jo kutta ut reperasjon, og bare fått nytt hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...