Gå til innhold

PVP vs. normal server

Anbefalte innlegg

Skrevet

:love: Jeg spiller på en normal server, men foretrekker faktisk å skrive /pvp

å sloss mot spillere i tillegg.

Hva er deres erfaringer, hvilke server spiller dere på?

tjoho.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller pvp og har spilt på normal med en annen char. Synes pvp er helt klart mer moro.

Er ikke en griefer av noe slag, men det blir mer fighting på en pvp-server enten du vil det eller ei.

Skrevet

Den eneste grunnen til at jeg spiller på PvP-server er fordi samtlige av kameratene mine gjør det. Det er greit nok, men det kan fort bli irriterende hvis det er noen som ganker deg mens du quester. Jeg unngikk som oftest all PvP under questing før, men jeg har sett meg lei på å bli angrepet mens jeg slåss mot mobs - derfor har jeg nå begynt å gjøre akkurat som fi gjør. Dette blir selvsagt ofte hevnet, og dermed er krigen igang. Det er morsomt noen ganger, andre er det ikke.

Selv ville jeg vel egentlig foretrukket at alle i kameratgjengen hadde spilt på PvE (Normal) server, og at man heller kunne tatt PvP'ingen i Battlegrounds og på Arenaene rundt omkring.

Jeg må innrømme at jeg får et skikkelig adrenalinkick ut av å slåss uti ødemarken 1on1, og det gjør alt mer spennende, samtidig som det også kan være veldig frustrerende.

Spiller på Burning Blade forresten - og jeg er _ofte_ involvert i PvP'ing mens jeg quester.

Skrevet
:love: Jeg spiller på en normal server, men foretrekker faktisk å skrive /pvp

å sloss mot spillere i tillegg.

Hva er deres erfaringer, hvilke server spiller dere på?

tjoho.

Xanitra, Slik jeg ser PvP-servere så er dette servere for deg som liker å drepe andre hjelpeløse spillere kun for å gjøre wow-dagen deres så kjip som overhodet mulig.

Du kan:

- Bli drept, gjerne med bare ett slag, av en spiller som er langt høyere level enn deg.

- Bli drept av et overtall av fiender på en gang, disse kan være lavere level eller høyere level, at de er i flertall sikrer dem seier.

- Bli drept av personer ved samme level men med overlegent utstyr. Dette gjelder stort sett for lvl 60 spillere, har du nettopp blitt lvl 60 må du finne deg i å være barnemat selv for enslige andre lvl 60 characters rundtom som har brukt mere tid og har hatt mere tid på å samle bedre utstyr.

- De mindre flinke spillerene vil gjerne prøve å drepe deg også, disse kan være slu og venter gjerne til du slåss med noen monster eller gjør en quest, da skal de ikke mye til før du dør.

Du kan ikke:

- Rømme eller overleve hvis en fiende har peilet seg inn på deg.

Du kan ikke unngå dette, PvP-server er alt om survival of the fittest, oversatt til MMORPG er dette de som spiller flest timer hver dag. De fleste fiender kan du ikke rømme fra hvis du er under lvl 40 - de fiendene størst trussel mot deg sitter nemlig på hest og opphenter deg enkelt hvis du prøver å unngå å dø. Når du blir lvl 40 og får deg hest vil du ikke kunne komme unna lvl 60 folk ettersom disse kan ha en 40% raskere hest.

Selv syntes jeg PvP-server er helt bak mål, hvem er det som vil springe rundt og drepe folk som er 40 levler under them? PvP er mye pysete, det er utrolig sjelden jeg faktisk ser noen angripe noen på sin egen størrelse.. Det som det går mest i er at en overlegen styrke på antall, levels eller utstyr angriper en sjanseløs mindre styrke.

Så.. PvP er det absolutt ikke alle som syntes hørtes fristende ut, er du en av disse bør du rette deg mot en PvE server.

Igår på PvE server gikk jeg sammen med en guildkamerat til crossroads. Vi er begge lvl 60 rogues, vi snek oss inn i xr og begynte å drepe vakter og gryphon master. "Lets go to XR and be really annoying =)" - dette var vår målet vårt. To horde kom ganske snart til XR, en lvl 60 warrior og en lvl 60 rogue, vi slåss med disse i omlag 20 minutter før vi sa farvel og stakk hver våres vei. Var ganske morsomt og vi fikk mettet trangen til å PvP'e litt.

Jeg syntes PvP hører hjemme i Battlegrounds, ikke når folk helst bare vil være i fred og gjøre noen quests ilag med venner.

Jeg kan ikke forstå hvorfor noen foretrekker PvP servere over PvE server men syntes det er fint at Blizzard har begge typer servere.

Kan forresten legge til at det eneste jeg ikke liker med PvP-server er å måtte springe tilbake til liket hele tiden, det tar rett og slett for lang tid.. Jeg syntes det burde ha vært minst 400% movement speed i spirit form.

Hvis noen PvP'ere ble støtt av dette så er det bare fint, det viser at Blizzard gjorde lurt i å skille 2 helt forskjellige typer spillere på servere med to vidt forskjellige typer gameplay.

Skrevet

Jegt var vel egentlig i samme situasjon som Complexion. Vennene mine ville spille PvP, men jeg ville spille Normal. Jeg valgte å trosse vennene mine og dermed spille Normal. Så derfor spiller jeg omtrent uten RL-venner på Silvermoon. Alts derimot spiller jeg på pvp-server. Rett og slett for å prøve noe nytt. Battlegrounds, noe som var grunnlaget for at jeg valgte Normal-server, ble jo ikke helt som det burde bli på Silvermoon.

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet

Ga opp PvE med 2 60 spillere etter den siste patchen. Altfor kjedelig og BG er en stor flopp. AV er aldri aktiv og Warsong er jeg drittlei.

PvP er den beste serveren hvis du vil ha litt mer spenning og utfordring. Litt mer utfordring å slåss mot andre spillere på ditt level enn dumme NPC's.

Skrevet

Pycnopodia:

Synes selv griefing er helt tåpelig, men den beskrivelsen du gir av pvp-servere er helt feil. Hele tiden jeg har spilt på pvp-server (siden launch) så har jeg knapt blitt ganked og bare corpsecampet _én_ gang.

Det er også null problemer å løpe vekk fra en fight (hvis det er det man vil) selv om fienden er 10-15 lvler over deg.

Jeg er også ofte involvert i 1on1 fighter og det er som regel mot fiender 5 nivåer +-.

Har også spilt på normalserver og omtrent den eneste forskjellen er at man ikke slåss mot andre spillere i det hele tatt.

Vil man ikke ha pvp så får man spille EQ2 eller noe.

Og nei, jeg ble ikke støtt, men fremstillingen var bare så til de grader feil og ubalansert.

Skrevet

SBS, det du forteller hørest nesten surrealistisk ut :thumbup:

Har du spillt lenge på PvP serveren, og hvilken klasse er du?

Skrevet

Pycnopodia har du prøvd å få has på en druid som stikker av? var sammen med en hunterkamerat her om dagen (jeg er warrior) Tror du ikke druiden kommer seg unna, stuper ut i elven, bli sjøløve, svømmer litt, jeg intercepter han rooter meg kommer seg på land mens jeg bruker escape artist og hunteren skyter han, men han klarer og morphe til travelform og sprinter videre.

Forøvrig er jo det noe av spenningen med en PVPserver, man kan bli angrepet mens man er ute på questing så man må hele tiden være klar for fight. Nei det er ikke spesiellt morro når 3 stk kommer og tar deg (med mindre de er 3 stk i lavere level så oddsene ikke er så altfor skeive) Men å si at PVP hører hjemme på battlegrounds er helt fjernt. Det som foregår der oppe er så langt fra pvp man kan få det. Det som er virkelig morro er når man er 1-5 mot 1-5 andre spillere ute i felten.

Skrevet

Jeg spiller på en RP-server. Starta der fordi kameratene mine var der, og i ettertid er det helt greit - akkurat det samme som en pve-server, bortsett fra at man ikke har drittunger som kaller seg "GammelBordLampe" og "Haxxoroneone". Dog, skulle ha vert en pvp-server med rp-regler. Det hadde vert digg!

Skrevet
SBS, det du forteller hørest nesten surrealistisk ut :thumbup:

Hehe kan så være. De fleste andre jeg spiller med har heller ikke hatt store problemer.

Har spilt på PvP nesten siden launch og er en 54 druid (ja, jeg lvler treigt heh). Er også godt klar over at det er lettere å stikke unna med en druid, men det burde ikke være noe problem med shaman/rogue heller og det blir jo lettere med mount.

Uansett så har jeg ikke hatt noen problemer med pvpserver. Var litt skeptisk i begynnelsen men det gikk fort over. Alltid gledelig å knuse en eller annen dust som angriper deg når du fighter mobs :)

Skrevet (endret)
Pycnopodia:

Synes selv griefing er helt tåpelig, men den beskrivelsen du gir av pvp-servere er helt feil. Hele tiden jeg har spilt på pvp-server (siden launch) så har jeg knapt blitt ganked og bare corpsecampet _én_ gang.

Det er også null problemer å løpe vekk fra en fight (hvis det er det man vil) selv om fienden er 10-15 lvler over deg.

Jeg er også ofte involvert i 1on1 fighter og det er som regel mot fiender 5 nivåer +-.

Har også spilt på normalserver og omtrent den eneste forskjellen er at man ikke slåss mot andre spillere i det hele tatt.

Vil man ikke ha pvp så får man spille EQ2 eller noe.

Og nei, jeg ble ikke støtt, men fremstillingen var bare så til de grader feil og ubalansert.

Det kan være det er ekstra rått miljø på Deathwing hvor jeg spiller. Jeg utfordret min bror som spiller på en annen PvP server til å gå ifra silverpine forest til tarren mill. Ikke en gang ble han drept, han kunne til og med queste ifred der!

Mine PvP-episoder., jeg er nå lvl 26.

Cheapshot av lvl ?? rogue og backstab. Død.

Cheapshot (i ryggen) mens jeg holder på med quest. 4 alliance lvl 25-35+ dreper meg.

Gnome mage lvl 32 angriper min partymember i ashenvale, jeg shielder meg selv og springer. Fair fight dette mellom de to, men så kommer det en lvl ?? rogue på hest og dreper partymembern min, følger etter meg et stykke og dreper så meg.

lvl 23 hunter i ashenvale angriper meg Jeg gjør /no og fortsetter med min quest. Hunter fortsetter å angripe, jeg dreper han og får honor kill.

lvl ?? mounted paladin hopper av hest, dreper meg og min partymember i Stonetalon i 2 slag.

Jeg løper gjennom en lvl ?? paladin jeg tror er afk, han slår, jeg shielder og renewer meg selv, kommer såvidt unna takket være minor mount speed increase på sko.

lvl ?? mage dreper meg med 1 pyroblast.

Kommer sikkert på flere men det er dette som er mønsteret. Tør ikke engang tenke på hvor mye tid jeg har brukt på corpseruns..

Forresten, det er en del som er veldig macho med dette, "men det må du tåle", "ikke vær sånn en carebear". Hvis noen tøffinger som ikke er carebear har lyst å spille Counterstrike imot meg i 3-4 måneder og kun ha lov å bruke kniv i denne perioden mens jeg kan bruke alle rifler og maskingevær så er jo det greit.

Endret av Pycnopodia
Skrevet
SBS, det du forteller hørest nesten surrealistisk ut  :thumbup:

Hehe kan så være. De fleste andre jeg spiller med har heller ikke hatt store problemer.

Har spilt på PvP nesten siden launch og er en 54 druid (ja, jeg lvler treigt heh). Er også godt klar over at det er lettere å stikke unna med en druid, men det burde ikke være noe problem med shaman/rogue heller og det blir jo lettere med mount.

Uansett så har jeg ikke hatt noen problemer med pvpserver. Var litt skeptisk i begynnelsen men det gikk fort over. Alltid gledelig å knuse en eller annen dust som angriper deg når du fighter mobs :)

Hvis du er druid så er det ikke rart du har det lett å komme vekk fra folk som prøver å ganke deg. Druids er jo Masters of Escape......

Prøv å spill en Warrior Eller Paladin du så skal jeg love deg du blir fort drept med 0 sjanse til å unnslippe.

Skrevet
Haha min bror har en 58 pala og med imbashieldofsuperiorness er det jo rett og slett null problem å komme seg unna. Warrior har sikkert litt problemer.

Og når skjoldet går av da? Eller mener du at han bruker Hearthstone for å teleportere seg vekk?

Skrevet
Og når skjoldet går av da? Eller mener du at han bruker Hearthstone for å teleportere seg vekk?

Det er jo en mulighet og hvis han greier å få combat vekk, så er det på med mount i skjoldet...

Uansett... vi spiller på forskjellige servere (BB, Shadow Moon og Skullcruser) og skullcrusher er nok den beste (når det gjelder å ha lite ganking osv), men generelt sett er ikke dette et problem i det hele tatt. Så disse scenarioene hører sjeldenhetene til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...