Gå til innhold

Powerbook fra USA, funker det?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal besøke noen slektninger i USA snart og har planer om å bestille en Powerbook hjem til dem, som jeg kan plukke opp og ta med hjem til Norge :) Det jeg lurer på er om dette vil funke med tanke på strømforsyning osv. Hva trenger jeg av adaptere o.l. for og få Powerbooken oppegående i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vil funke.. eneste problemet er jo at du mangler Æ Ø Å,, d kan jo vær kjipt.. men jeg tror d går ann å skifte det..

 

ofte er powersupplyen delt i 2.. 1 del som har transformator og ledning som går til PC. ..

 

og 1 del som er koblet fra stikket i veggen og til transformator..

 

er du heldig så er det bare å bytte denne ledningen, som du får kjøpt på europris, elkjop osv.. de fleste plasser..

 

vet om flere som har gjort dette..

 

NB! kan være lurt å lese på trafo. der står det input og output. på inn så må det være fra 100 - 240 v. siden i USA er nettspenningen 110 v.. og i Norge 220-230.

Lenke til kommentar

Tastaturet vil jo fysisk være Amerikansk.. så det ikke står æ ø å på det og en del tegn ligger på andre steder. Men hvis du bruker touch ikke har behov for å se på tastaturet mens du skriver så er det ikke noe problem å bytte tastatur oppsettet til Norsk i OSX. Det er (minst) like lett som i Windows. Men jeg ville sjekka så du får med Worldwide coverage på garantien. Ellers blir det dyrt om maskinen skal på service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...