Goscinny Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hei, jeg holder på å lage en slags quiz til min lokale klubb. Svaret på quizen sendes til meg på mail, men det er noen få problemer. I mailen jeg får (jeg får faktisk to identiske ) får jeg ikke vist hvilket alternativ som den besøkende har valgt! Kan noen hjelpe meg? <form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post" class="vanligskrift style4"> <p> <span class="style3"> Velkommen til GBK's SommerQuizzz! </span> <p><span class="quiz"> <?php if ($submit) { if (!$Navn) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi navnet ditt</p>"); } if (!$Epost) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi epost</p>"); } if (!$Passord) { echo ("<p>Du har glemt å skrive en bekreftelse på passordet</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "GBK's Sommerquizzzz"; // Her velger du tittel på mailen $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $Navn ($Epost) Passord: $Passord Svar: $AlternativI, $AlternativII, $AlternativIII" Senders ip: $ip "; $headers = "Fra: $navnrn"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> </span> <p><span class="quiz">Navn:</span><br> <span class="quiz"> <input type="text" name="Navn"> <br> </span>E-post:<br> <span class="quiz"> <input name="Epost" type="text" id="Email"> <br> </span>Bekreftelse av passord:<br> <span class="quiz"> <input name="Passord" type="password" id="Passord2"> </span> <p class="quiz">Hvilke 3 spillere vant flest kamper i rankingspillet denne sesongen?</p> <p class="quiz"> <input name="Alternativ I" type="radio" id="AlternativI" value="Ørjan, Jørgen og Markus"> Ørjan, Jørgen og Markus<br> <input name="Alternativ II" type="radio" id="AlternativII" value="Ørjan, Jørgen og Dag Andreas"> Ørjan, Jørgen og Dag Andreas<br> <input name="Alternativ III" type="radio" id="AlternativIII" value="Ørjan, Jørgen og Atle"> Ørjan, Jørgen og Atle</p> <p class="quiz"> <input type="submit" class="knapp" name="submit" value="Send"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="reset"> </p> <p class="quiz">Et nytt spørsmål vil bli lagt ut om få dager!<br> </p> </form>
Magnus Holm Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 <form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post" class="vanligskrift style4"> <p> <span class="style3"> Velkommen til GBK's SommerQuizzz! </span> <p><span class="quiz"> <?php if ($submit) { if (!$_POST['Navn']) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi navnet ditt</p>"); } if (!$_POST['Epost']) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi epost</p>"); } if (!$_POST['Passord']) { echo ("<p>Du har glemt å skrive en bekreftelse på passordet</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "GBK's Sommerquizzzz"; // Her velger du tittel på mailen $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $_POST['Navn'] ($_POST['Epost']) Passord: $_POST['Passord'] Svar: $_POST['AlternativI'], $_POST['AlternativII'], $_POST['AlternativIII'] Senders ip: $_POST['ip'] "; $headers = "Fra: $navnrn"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> </span> <p><span class="quiz">Navn:</span><br> <span class="quiz"> <input type="text" name="Navn"> <br> </span>E-post:<br> <span class="quiz"> <input name="Epost" type="text" id="Email"> <br> </span>Bekreftelse av passord:<br> <span class="quiz"> <input name="Passord" type="password" id="Passord2"> </span> <p class="quiz">Hvilke 3 spillere vant flest kamper i rankingspillet denne sesongen?</p> <p class="quiz"> <input name="Alternativ I" type="radio" id="AlternativI" value="Ørjan, Jørgen og Markus"> Ørjan, Jørgen og Markus<br> <input name="Alternativ II" type="radio" id="AlternativII" value="Ørjan, Jørgen og Dag Andreas"> Ørjan, Jørgen og Dag Andreas<br> <input name="Alternativ III" type="radio" id="AlternativIII" value="Ørjan, Jørgen og Atle"> Ørjan, Jørgen og Atle</p> <p class="quiz"> <input type="submit" class="knapp" name="submit" value="Send"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="reset"> </p> <p class="quiz">Et nytt spørsmål vil bli lagt ut om få dager!<br> </p> </form> (Denne hører egentlig til i vårt PHP-forum) Virker det nå?
Goscinny Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Skrevet 3. juli 2005 (endret) Hei, Judofyr. Takk for at du tar deg tid. Det er fortsatt noe galt. Feilen ligger i linje 56! Du kan se siden her: Min side BTW: Hvor er PHP-forumet? Endret 3. juli 2005 av Goscinny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå