raakken Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 hei LA nettopp inn gcc med synaptic, men når jeg kjører ./configure får jeg opp følgende beskjed:configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. Prøver å installere noe greie som gDeskelts måtte ha.. prøvde sudo apt-get gdeskelts, men den fantes ikke der, og gdesklets finnes bare som tar fil..
Lufen Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 du kan teste sudo apt-chache search gdeskelts og se hva den finner og prøve sudo apt-get remove gcc og sudo apt-get install gcc for å se om det fikser problemet ditt
raakken Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Skrevet 3. juli 2005 takker dette funket sånn passende, da den sintallerte gcc 0,33 istedenfor 0,34(eller hva det nå var), men det funket bedre, men fikk da opp følgende feilmelding:configure: error: C++ preprocessor "/lib/cpp" fails sanity check See `config.log' for more details.
objorkum Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Får vel gDesklets i pakkesystemet vel? Kanskje du må legge til eit repository? Det er mykje betre å gjere det slik. apt-get install cpp Legg inn cpp då.
raakken Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Skrevet 3. juli 2005 (endret) ja, de der repository-greiene, man må legge til flere enn de som følger med? da jeg skull einstallere fikk jeg beskjed om at cpp, lå inne med siste version. Prøvde ./configure på gDesklets, da fikk jeg dette:checking for XML::Parser... configure: error: XML::Parser perl module is required for intltool fredrik@ubuntu:~/nedlastinger/gDesklets-0.35.tar.bz2_FILES/gDesklets-0.35$ og XML ligger inne.. beklager at jeg maser, men skjønner ikke en dritt.. har prøvd mandrake, da hadde jeg ikke disse problemene med samme maskin, kan det være noe feil, eller bare nalig knoting dette? edit: fikk lagt inn gdesklets med apt-get, men det var rart at maskinen ikke fant gcc? Endret 3. juli 2005 av raakken
Mr.Elendig Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 (endret) Sjå om PATH er opdatert viss ikkje gcc ligger i path etter at du har instalert det, så er det bare å legge det till manuelt Endret 3. juli 2005 av Mr.Elendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå