Gå til innhold

Innlogging til Windows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del problemer med å kunne koble til internett på den stasjonære pc'en min. Tenkte jeg skulle ta en reboot før jeg kom i gang. Da jeg da startet opp igjen og skulle gå inn i windows kom det opp spørsmål om passord som jeg da aldri har hatt fra før av. Prøvde alle passordene som jeg har brukt rundt omkring andre steder og ingenting funket.

Noen som vet om en måte å "bypasse" innlogging. Har en del regnskapsfiler og e-mail adresser som jeg vil beholde, så formatering er ikke noe allternativ selv om jeg kunne ha brukt recovery programmer for å få dem tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har passord for og komme inn til Windows, så burde brukernavn stå som "Administrator"/Evt. navnet du logger deg inn som, og passord burde det ikke stå noe på.

Med andre ord, fyll ut brukernavn, så trykker du bare på Enter-tasten.

Funker dette?

Kunne jo evt. ha koblet harddisken på en annen maskin som slave, og hentet filene derfra.

Når/Hvis du kommer inn i Windows, så kan du velge om du vil at det skal komme opp innloggingsvindu eller ikke.

Skrevet

Har prøvd dette, selv om jeg ikke har valgt noe passord for å komme inn så får jeg fortsatt beskjed om å skrive passord. Jeg har egentlig valgt at innloggings skjermen til Windows ikke skal dukke opp og alltid forvente at det er jeg som logger på.

Har tenkt på det å sette den som slave på en annen harddisk, eller bruke linux cd og hente ut de filene jeg skal ha og flytte det over til en annen partisjon. Men jeg vil gjerne prøve å finne letteste utveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...