Gå til innhold

Ny PC til lillesøster


Anbefalte innlegg

Hun sitter nå på en 450Mhz PII med et Geforce-kort (Geforce 256 annhilator ja) og 256MB ram. Vi begynner med å hive ut alt; skjerm, tastatur, kabinett med innmat, alt.

 

Budsjettet blir vel egentlig "så lavt som mulig", men noe 4-5000 budsjett gidder jeg ikke. Dette må klare litt spilling, må være oppgraderbart og litt spesielt (fint og stilig?). Dessuten er vi lei av bråk! Jeg hater PCer med støy, og du må praktisk talt legge øret inntil min for å høre om den er på eller ikke, sånn skal det være.

 

Har satt opp et utgangspunkt her:

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...8C-A3E0CE2C5F54

 

Selvfølgelig kan man spare inn på ting som kjøling/kabinett, men jeg syns det er verdt prisen. Ellers er jeg rimelig blank på skjermkort, ikke noen spillfantast selv, så har rett og slett ikke peiling på hvor mye ei jente på 12 kan få bruk for. I tillegg smekka jeg på med et fingerprint-tastatur, tipper det gir maskinen en litt høyere "kulhets-faktor" :roll:

 

Noen innvendninger?

Og japp, handler bestandig fra komplett.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Celeron prosessor = :no:

Har forstått det sånn at de værste dagene er forbi. Før var det jo sånn at man fikk svimmelhet, kvalme, angst og nevrotisk sammenbrudd bare av å lese "celeron"... Det må da vel være halvveis brukbart siden det ennå står der i hyllene, eller?

Lenke til kommentar

En Celeron D vil ikke klare spill så godt som en Intel P4.. jeg snakker om erfaring :thumbup: legg mere penger i prossesor så får du en mye bedre pc;)

 

EKS:

3.0ghz og 1mb Cache

 

3.0ghz og 2mb cache

 

Jeg har den siste og den har jeg klart å overklokke til 3.93ghz med en vifte løs kjøler :w00t::thumbup:

 

Også kjøp heller denne PSU'en den ligger stabilt på 14db;;) jeg kan ikke høre den når jeg legger hodet mot den;)

 

lykke til..... du vil neppe trenge og kjøpe ekstra goop;)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha vurdert å bygge pcen rundt denne barebonen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310412&s=sc

 

Jeg har det samme kabinettet, bare i 478-socket-utgaven, med en samsung harddisk og et passivt kjølt skjermkort, og resultatet er en lydløs pc som jeg er veldig fornøyd med.

Veldig greit at optisk drev er gjemt bak deksler, samme gjelder usb/firewire og lydutgang foran på kabinettet.

 

Har dette tastaturet ved siden av, som matcher fargen bra: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121635&cks=PRL

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Ved kjøp:

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes.

 

Døme på gode emnefelt:


  •  
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
     

 

Ved salg:

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

Døme:


  •  
     
  • Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år
     
     
  • Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD
     
     
  • Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel
     
     

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

 

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...