kfrode Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Trenger et par gode råd, da jeg skal bygge min første pc. Jeg har kjøpt dette kabinettet: Coolermaster - wave master, som har 2 vifter i front, og en bak. Jeg har dette hovedkortet: Asus P5WD2 Premium, som etter hva jeg kan se, kun har tilkopling for 2 vifter. 1. spørsmål: Siden mitt hovedkort kun har tilkopling for 2 vifter, da må jeg lodde 2 av vifteledningene sammen? 2) Jeg forstår det som at luft inn forran, og luft ut bak er best. Skal jeg da (hvis ja over) lodde sammen front-vifteledningene? 3) (og kanskje det dummeste spørsmålet ) Hvordan velger jeg vilken vei viftene skal blåse? (bestemmes kanskje av hvilken vei jeg setter ledningen?) Takk for svar.
xD^^ Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 (endret) 1) Kan man ikke koble til en viftestyring? 2) Viftestyring ? 3) Det bestemmes vel ettersom hvilken vei du setter viftene? Bare prøv deg frem.. Endret 29. juni 2005 av [KingNorthGarden]
SebRam Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 (endret) Kjøp en "1 til 2" 3pins kontakt da vel. Altså en som splittes. Finner det på microplex.no -> kabler -> strøm. Endret 29. juni 2005 av SebRam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå