Gå til innhold

Kjøp av laptop til skole og jobb (3d, noe spil+++)


goose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bør ikke du ha litt mer enn 512MB RAM når du skal redigere video??

Jeg vet ikke helt.. Du får se hva andre på forumet synest.

man trenger ikke så mye for å redigere film. Jeg redigerer glatt litt film på min poerbook med 512 MB. Ellers så virker det som at en mac er tingen for deg. Siden du ikke skal spilel så mye så ville jeg gått for mac!

Tviler sterkt på at mac er noe for han. De programmene han skal ha, vil koste flesk for jobben hans å både ha som Win og mac lisens. Men som tideligere nevnt så er 1GB et MUST med de programene du leker deg med.

 

IR kan du nok egentlig bare droppe, det er old stuff. Ingen mobiler selges med det lengre nesten. Så hvis du finner en drømme maskin men den ikke har IR så kjøp den.

 

Hvorfor trenger du egentlig så syk gk? Ser ikke helt poenget i det, siden det er bare spill som tar i bruk det. Kan anbefalle Sony Vaio serien, hvis du ser den på ebay for en billig peng så LØP og kjøp.

Lenke til kommentar
Skal du bruke AutoCad 2006 vil jeg si 1024 MB ram er et minimum.

Bruker selv 2005 på jobb på og har samme mengde på maskinene her. Har vært borti tilfeller der det ikke hadde skadet med noe mer ram.

 

Øvrig specs er Quadro 4 og dual 2.6 GHz P4..

her er jeg enig med alaruz da jeg også driver med autocad men det fungerer på en dell 800 som er 2 år gammel.

selv synes jeg bredskjerm på bærbar i forbindelse med autocad og andre bilde og rendring, 3D er et most på bærbar helst 15:4 skjerm

Lenke til kommentar

Mac blir ikke aktuelt. Altså så lite software som finens til mac gjør at mac valget er latterlig. :roll:

 

Den del M70 ser bra ut:) men hva er egentlig forskjellen på Go 6800 og en Quadro™ FX Go1400 ??

 

Er ikke Quadro™ FX Go1400 en sånn spesiell 3d kort sak?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har skjønt så er den spesiellt myntet på god OpenGL ytelse, men funker bra til spill også (igjen, etter det jeg har lest, har ikke funnet så mye om den på nett enda).

 

Med tanke på at de fleste CAD programmer er tiltenkt å bruke OpenGL (tror det har med Unix/Linux støtte å gjøre, korriger meg gjerne om jeg er på bærtur her), så vil dette kortet være en drøm for SolidEdge/AutoCAD bruk :)

Lenke til kommentar
Etter det jeg har skjønt så er den spesiellt myntet på god OpenGL ytelse, men funker bra til spill også (igjen, etter det jeg har lest, har ikke funnet så mye om den på nett enda).

 

Med tanke på at de fleste CAD programmer er tiltenkt å bruke OpenGL (tror det har med Unix/Linux støtte å gjøre, korriger meg gjerne om jeg er på bærtur her), så vil dette kortet være en drøm for SolidEdge/AutoCAD bruk :)

det har med høyere tetthet i grafik som er myntet på 3D og cad, rendring, egne godkjente grafik kort for bruk innen dette.

kortet egner seg ikke til spill da det fungerer på en anen måte en vanlige grafikk kort

Lenke til kommentar

Hmmm, stiller meg kritisk til utsagn som "egner seg ikke til spill". Enig at det ikke er optimalisert for den bruk, men med tanke på hvor kraftig det er burde det da fungere greit? Da særlig OpenGL titler...

 

Vet ikke hvor nye/mange Shadere og slike ting kortet støtter da, regner med det er på sånt det faller gjennom på spillfronten... (EDIT: I tilfelle det ikke var klart fra teksten, dette er ikke noe jeg har så veldig mye peiling på, bare et inntrykk jeg har fått fra tester/brukererfaringer rundt omkring på nettet. Ville bare likt å se en begrunnelse på hvorfor det ikke vil fungere bra til spill, for om dette stemmer så vurderer jeg å stryke M70 fra listen over potensielle kjøp :))

 

Personlig vurderer jeg Dell Precision M70 eller Acer Ferrari 4000/Travelmate 8104, begge to ser veldig gode ut.

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar

Øhm, ser virkelig ikke hva du sikter til der. Jovisst er de tiltenkt CAD bruk, men enda ingenting som tilsier at slike kort ikke vil fungere tilfredstillende på spill.

 

Eneste grunner jeg kan forestille meg er at driverne ikke er optimaliserte for spill, og at hardwaren ikke inneholder spill-spesifikke enheter (ikke at jeg vet hva de skulle vært men...)

 

Blir som å si at man ikke kan gjøre dagligvare innkjøpet i en Ferrari Enzo, er ikke det smarteste valget men det fungerer jo :)

 

Forholder meg foreløpig sta, og vil påstå at Quadro kortet vil gi helt fin spill ytelse, sikkert ikke på nivå med 6800 Ultra men uansett.

Lenke til kommentar

Har sett på den, men 17" skjerm blir for stort, og hele maskinen er rett og slett for svær og tung.

 

Siklet en stund på Inspiron 6000, men X300 blir for tamt. Har gode erfaringer med Dell, og skulle gjerne kjøpt en til, men de har ikke noe som imponerer spesiellt for tiden, hvertfall ikke i forhold til f.eks. Acer 8104/Ferrari.

 

På sett og vis er jeg på jakt etter mye det samme som trådstarter er, en laptop til skolearbeid + litt spilling :)

 

Følger tråden videre med interesse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...