ChriZno Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 (endret) Har nettopp kjøpt nye komponenter til en prosesseringsmaskin: -Abit KV-80 -AMD Ahtlon64 3000+ -2x Corsair 512MB DDR400 twinbrikker -Samsung 160GB S-ATA HD -Dual Layer DVD brenner Dette er et mini-ATX hk som jeg ikke har tenkt å installere tilleggskort på. Integrert lyd, integrert GbLAN, integrert VGA, osv. Skrudde hovedkortet på plass i et kabinett jeg hadde stående, med 250w strømforsyning. Festet alt, koblet til strøm, og skulle sjekke at alt funket. Men nei. Det var ikke liv i maskinen i det hele tatt. Hverken PSU-vifta eller CPU-vifta gikk, og det var ikke tegn til liv. Den eneste muligheten jeg ser er at strømforsyningen er gåen. Så hva bør jeg gjøre? Skal teste med en annen senere, men den jeg har i dette kabinettet mangler 12V plugg, er dette et problem? Kanskje den er for svak også med sine 250w? Skal ikke bruke ekstra AGP-skjermkort eller andre spesielt strømkrevende ting i maskinen, så trodde ikke det kom til å bli et problem. Er det kanskje også andre ting dette hovedkortet krever? Takk på forhånd for ethvert råd. Endret 28. juni 2005 av ChriZno
joa1234 Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Hei! +12V må være koblet til for at det skal fungere (så lenge hovedkortet har dette) Så nytt power må nok til
ChriZno Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 Takker. Tenkte meg det. Var akkurat nede på databutikken og kjøpte meg splitter ny 300w strømforsyning etter at jeg leste inlegget ditt. 300kr. Skal installere og sjekke om det funker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå