Gå til innhold

Går det ann å sette inn ekstra ram på bærbar?

Galeroy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de fleste bærbare er det mulig, men husk på at det er en god del trangere i en bærbar PC enn det er for en stasjonær PC slik at det er mer du må ta opp for å komme til. Men hvorfor ikke kjøpe den med ekstra ram slik at de setter in rammen? (hvis du skal ha det med en gang)

Skrevet
Vil den gå ann å bruke i den maskinen? Går det ann å få de til å sette den inn?

De setter jo sammen vanlige PCer så jeg skulle tro det, det er vel bare å sende email eller ringe dem og spørre.

Skrevet

På Fujitsu Siemens Lifebook E-Series iallfall, så er det bare å snu pcen opp-ned, åpne et deksel (med mikroskopisk stjerne-skrujern), og sette RAM'en inn. Det er som oftest 2 RAM-slots, og siden dette er en Amilio vil jeg tippe på at det allerede står 2x256 brikker i.

Så å skifte RAM på disse pcene er en smal sak, men selvsagt en fordel om du kan få de som selger pcen til å gjøre det:)

Det tar uansett maks 10 minutt.

Når det gjelder minnet du har valgt, så tror jeg at denne typen pcer (Amilio M-serie) bruker 200pins RAM, ikke 240pins. Kan hende jeg tar feil, men dette er uansett noe leverandøren bør vite.

Skrevet

Din bærbare benytter SO-Dimm (se speisfikasjonen du viser til). Minnet du har plukket ut er standard minne for vanlig desktopp. Du må velge minnetype SO-DIMM fra menyen.

Skrevet

Alle bærbare pc'er som eg har vore bort i i jobb samenheng, HP, Compaq, Acer o.l har deksel under til RAM.

Nokon har deksel til harddisk også. Så det er i så måte rimlig enkelt å skifte, eller sette i meir RAM. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...