Gå til innhold

Problemer med bildeoverføring fra pc til tv


Anbefalte innlegg

Er nybegynner på feltet. Har en Tundra 1557 med ATI Mobility Radeon 9700 skjermkort, og en Lowe Xelos tv. Har kjøpt S-video kabel, fikk forståelse ut fra brukermanualen til både tv'en og pc'en at det skulle la seg gjøre. Problemet er (som den erfarne sikkert har gjettet allerede :hrm: ) at kvaliteten på bildet blir altfor dårlig.

 

Hadde tenkt å leie film på nettet - streaming - synes det høres ut som en glimrende løsning, men ikke hvis jeg må se filmen på laptopen.

 

Nå har jeg riktignok bare prøvd å overføre film fra DVD, men regner ikke med at streaming gjør saken bedre - eller?

 

Finnes det noen løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver igjen å dytte litt, jeg :(

 

Er det virkelig ingen som har et lite tips til meg? Jeg har lest bruksanvisninger for tv og pc og skjermkort til øyet er stort og vått, søkt på nettet til hjernen kollapset. Ingenting.

 

Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

Du må nok rett og slett bare finne deg i at det er fryktelig dårlig bildekvalitet på video-utgangen på laptopen din.

Alt skal være smått på laptoper, og alt skal bruke minst mulig med strøm. Da går det utover de elektriske karakteristikkene på komponentene, og man sitter igjen med hardware som har så dårlig bildekvalitet at man egentlig kunne spart seg for å implementere det i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Er det vanlig TV dvs. CRT ikke LCD eller Plasma.. Still ned oppløsningen, vanlig tv takler 650x480 (eller var det 600x480 :hmm: ). Ellers tror jeg ikke at kvaliteten på utgangen har SÅ mye å si, selvfølgelig litt, men VGA porten på min funker fint i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...