dustepupp Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 hello. da har det seg sånn, at jeg har fått en defekt laptop. feilen er visstnok at harddisken er ødelagt på noen måte. det jeg da lurer på er om det går an å koble til en ekstern harddisk å bruke, i stedet for å måtte fikle inni bærbaren? hva må jeg eventuelt gjøre isåfall?
KRIGBERT Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Tror ikke det går an å boote fra en ekstern harddisk. Men du kan kanskje skaffe deg en "live CD" til Linux Ubuntu og boote med den, for så å ha en ekstern harddisk til å lagre ting på.
roxxx Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Harddisken skifter du på under 5min, som oftest. Må jo være lettere det. Hvis ikke må du sjekke i bios om maskinen støtter oppstart fra usb.
dustepupp Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Harddisken skifter du på under 5min, som oftest.Må jo være lettere det. Hvis ikke må du sjekke i bios om maskinen støtter oppstart fra usb. er det så enkelt? en kompis av mora mi (det var nemlig hennes laptop), som (tror han) er dataekspert, sa han skulle ha 1000 kr for å skifte ut harddisken, derfor trodde jeg det var et komplisert inngrep.
KRIGBERT Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) Sjekk online for små tutorials om hvordan du skifter harddisk. Det er stort sett det samme for de fleste bærbare tror jeg Ta ut alle plugger, snu på hodet, skru ut en skrue og dra av et lite lokk og skift. Endret 27. juni 2005 av KRIGBERT
roxxx Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Harddisken skifter du på under 5min, som oftest.Må jo være lettere det. Hvis ikke må du sjekke i bios om maskinen støtter oppstart fra usb. er det så enkelt? en kompis av mora mi (det var nemlig hennes laptop), som (tror han) er dataekspert, sa han skulle ha 1000 kr for å skifte ut harddisken, derfor trodde jeg det var et komplisert inngrep. Som oftest et lokk under på maskinen, eller på siden, er den på siden må den draes ut. Hva maskin er det, så skal vi prøve hjelpe vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå