Gå til innhold

PC finner ikke BF2 dvd plate "Løsning"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dette problemet på min pc.

Etter lang tid med stygge gloser og forbannelser av alt og alle mellom himmel og jord, måtte jeg krype til korset å bla litt i brukermanualen.

Viser seg at pga "kopisperren" som er på denne platen kan flere dvd spillere få dette problemet. Løsning oppdater firmware på dvd spiller.

Selv har jeg en NEC -3500AG dvd brenner.

Hadde firmware versjon 2.16

Etter oppgradering har jeg nå versjon 2.19.

PC finner nå BF2 dvd uten problemer.

fant ut det kunne være lurt å legge inn dette her på forumet i håp om å kunne hjelpe noen før de bikker helt over kanten pga "defekt dvd plate"

....ja var ganske nær kanten selv her......

:thumbup:

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

aah herregud, har virkelig delt mine grusome ord i nabolaget i dag pga dette problemet. Men hvor finner du firmware? har du tilfeldig vis link til den du bruker? sden du fikk det til og virke med den :)

EDIT: har samme dvd-rom

EDIT: jeg testa og flashe til 2.19 (fra 2.16), men det løste ikke mitt problem. Så nå ligger dotter med hår strødd utover rommet^^

Endret av sn0mannen
Skrevet

DVD-romen min har problem med DVDar frå EA. Det kan gå over eit minutt med "diskett-stasjon-klikke-lydar" før DVDen blir identifisert. Sendte til og med eit spel i retur då eg ikkje visste at ein måtte vente så lenge.

Skrevet (endret)

Eg formulerte det kanskje litt uklart, men den klikkelyden kjem frå DVD-avspelaren hos meg óg. Har berre høyrt den lyden frå diskettstasjonar tidlegare, derfor samanlikna eg den med det. ;)

Edit: Så viss du ikkje har løyst det endå er mitt tips at du berre venter LENGE...heilt til klikkinga er over.

Endret av MK_Blackbird
Skrevet

hehe joda forsto det. Har prøvd og vente, men den gir opp med og prøve og lese dvd plata også må jeg ta den inn og ut helt til det funker. Jeg skal prøve og lage en bin/iso fil av dvd plata, men først må jeg finne ut hvordan jeg gjør det^^

kan jo hende det går

Skrevet

Prøv dvd i en annen pc. Kan jo hende at det er noe feil med din dvd, selv om jeg tviler.

evt kjøp en ny dvd-spiller.

btw så fant jeg firmware oppdateringen på nec sin webside. har ikke link

Skrevet

vell ejg fant løsningen ved og bruke et mini image jeg fant på internett, likt som vanlig image av dvd plata, bare at den er 1.53mb stor. :) og kjøpe ny dvd spiller er som og kaste penger ut av vinduet^^ er ingenting galt med plata. Er bare kopierings sperren dems som er litt på jorde. Som jeg skrev har jeg oppgradert firmware til nyeste versjon ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...