Gå til innhold

Rimelig lyd og lys utstyr?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg Panasonic NV-GS400. Planen er å sette igang med produksjon av film, men for at jeg skal kunne gjøre dette, må jeg ha mer utstyr. Hittil har jeg brukt utstyr fra skolen, men dette er ikke mulig lenger. Der brukte jeg 2-3 lyskastere med soft-box og lydbom med kondensatormikrofon. Jeg er klar over at jeg ikke har mulighet til å få tak i like bra utstyr nå, men hva er realistisk?

 

Skal søke på frifond, men da må jeg vite nesten nøyaktig hvor mye jeg skal bruke. Må finne noe jeg vet jeg får kjøpt også, for ellers mister jeg støtten og må betale tilbake. Så det jeg mangler er:

- Lydsustyr (1. prioritet)

- Bom

- Lysutsyr

 

Prismessig snakker vi max 5-6000 i alt. Veit ikke om jeg får så mye i støtte engang. Trenger hjelp. Kvalitet så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har spurt Video Utstyr om et tilbud og de ga meg disse prisene:

 

AKG D230 Dynamisk intervjumikrofon kr 1.450,-

5 m mikrofonkabel kr 195,-

Sennheiser ME66/K6 retningsmikrofon m/matemodul for batteri kr 4.350,-

Sennheiser EW-112G-2P Trådløst sett m/mygg kr 4.750,-

 

Hvordan er dette i forhold til andre tilbud? Er retningsmikrofon det jeg bør satse på?

 

Ta et eksempel. Hvis jeg skal ta opp en samtale og har bare en mikrofon. Vil en retningsbestemt mikrofon duge da, eller må jeg ha to?

Lenke til kommentar
Har spurt Video Utstyr om et tilbud og de ga meg disse prisene:

 

AKG D230 Dynamisk intervjumikrofon kr 1.450,-

5 m mikrofonkabel kr 195,-

Sennheiser ME66/K6 retningsmikrofon m/matemodul for batteri kr 4.350,-

Sennheiser EW-112G-2P Trådløst sett m/mygg kr 4.750,-

 

Hvordan er dette i forhold til andre tilbud? Er retningsmikrofon det jeg bør satse på?

 

Ta et eksempel. Hvis jeg skal ta opp en samtale og har bare en mikrofon. Vil en retningsbestemt mikrofon duge da, eller må jeg ha to?

jeg tror jeg ville gått for Sennheiser ME66/K6 retningsmikrofon m/matemodul for batteri kr 4.350,-.

Det går veldig fint å ta opp en samtale med en retningsstyrt mikrofon. Har brukt en AKG shotgun til en dokumentarfilm nå i vinter, men da var vi to mann -en på lyd og en på kamera, og det kan absolutt være en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...