Gå til innhold

Hvordan koble til delta vifte ?

daffyr

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en 90*90 delta vifte som vart brukt til kjøling av cpu på en dell maskin...nå har jeg tenkt til å bruke den til å kjøle ned systeme på mitt nye kabinett,men det som er problemet er at jeg ikkje veit korlei eg koblar den til ?

Endret av daffyr
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

alle andre system viftene mine har jeg enkelt koblet til på viftestyringen min...men denne delta viften har andre pinner.. så den passer ikkje til viftestyringen ?

Endret av daffyr
Skrevet

Siden den kom i en Dell maskin, så er nok den viften litt spesiell, ja.

Hvordan ser kontakten ut? Bilde, godt forklart, eller en skisse :o)

Det er jo igrunn bare å skifte kontakt på den. F.eks lodde ledningene på en annen kontakt.

Skrevet (endret)

Hvis det er en gammal dell vifte må du nok kjøpe ny pin kontakt og lodde, eller splitter.

Har den en rød og en svart ledning?

Endret av chakl
Skrevet

Hvor mange ledninger går fra viften og ned til "pluggen"? 2 eller 3? Koble den til dell pc'en og måle der du finner 12v klipper du av og kobler på en annen kontakt slik du får den inn på viftestyringen din eller hva du enn har lyst å gjøre....

Skrevet

ok jeg åpnet den svart flate ledningen, der var 4 ledninger inni....jeg tok 3 av ledningene å hadde inni ledningen som gjekk til viftestyringen...resultatet ble at viften begynte å gå..men d som er problemet er at jeg ikkje kan kontrollere viften..vifte blåser bare fra minimum til maximum...og det er ganske irriterendes...noen som har noen tips om hva jeg kan gøre for å kontrollere rpm ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...