Gå til innhold

første forsøk med layers i CS


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå endelig begynt å forstå hvordan man kan bruke layers i Photoshop CS. Dette er mitt første bilde jeg har prøvd å bruke litt tid på. Det eneste jeg ikke er fornøyd med, er overgang hånd / bakgrunn. Noen tips til hvordan dette kan bedres?

 

ps. håper bildet ble med - dette er mitt første innlegg med bilde-vedlegg.

 

hmm... bildet blir ikke med. noen som vet hvordan man gjør dette?

 

takk for godt tips Ferr - prøver å legge bildet pådenne linken: http://i11.photobucket.com/albums/a178/aud...and-for-web.jpg

Endret av audiopro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må mykne overgangen litt. Dette gjøres med "feather" kommandoen under select-menyen. Velg laget med hånden på, klikk med tryllestaven i området utenfor hånden så dette blir markert, inverter (ctrl+shift+I). så hånden blir markert og velg feather. her angir du en verdi for hvor mange piksler du vil mykne, dvs. gjøre gjennomsiktige, gradvis mot kanten. Velg et lavt tall, f.eks. 4. Så kan du klippe ut dette igjen, (Ctrl+C) og lime inn på toppen av det gamle, (ctrl+V). Hvis du nå visker ut kanten på den underliggende hånden vil du få en fin myk overgang. du kan evt. fjerne hele den gamle hånden, men det er ikke sikkert du vil ha en like myk overgang over alt?

Ideellt sett skulle du brukt feather-kommandoen første gang du klippet ut handen, så ville du sluppet å gjøre utvelgelsen på nytt.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...