tomahg Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har et VIA EPIA mini-ITX-hovedkort med integrert lydkort (VIA AC-97 Audio Onboard). Problemet er volumet; lyden er knapt hørbar. Finnes det noe programvare eller drivere som kan gi meg økt volum? Windows sin volumkontroll står på maks...
Exiter Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 (endret) Du kan alltids prøve andre mikserenheter, som for eksempel AC97 Mixer, men jeg tror hjemmesiden til utvikleren er nede for tiden. Hva har du koblet til lydkortet? Har du koblet det til et sett hodetelefoner er det mulig at lydkortet ikke har en innebygd hodetelefon-forsterker, altså at det bare er en Line Out-utgang som burde kobles videre til en ekstern forsterker. Forøvrig hadde kanskje denne tråden passet bedre under "Forum -> Hardware -> Lydkort og PC-høyttalere". Endret 22. juni 2005 av Exiter
tomahg Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Skrevet 22. juni 2005 Hva har du koblet til lydkortet? Har du koblet det til et sett hodetelefoner er det mulig at lydkortet ikke har en innebygd forsterker. Jeg har koblet til hodetelefoner og PC-høyttalere uten egen forsterker.
Exiter Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Det er mulig at det er der problemet ligger. Har du sjekket i manualen til hovedkortet om det står noe om en innebygd hodetelefon-forsterker?
tomahg Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Skrevet 22. juni 2005 Det står bare "Line-out is a connector for speakers or headphones". Da må jeg vel antagelig finne meg å i bruke ekstern forsterker da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå