Gå til innhold

Bærbar til skole. maks 6000kroner.


Baba2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med Medion når det gjelder bruk og kvalitet.

 

Men, og det er et STORT MEN: Prøv å få tak i deler til Medion dersom noe går galt..

Elendig oppfølging når man eventuelt må reparere og/eller kjøpe deler. :blush: Og noe går før eller senere i stykker på en bærbar. :cry:

 

Jeg ville heller kjøpt en bærbar fra en leverandør som i det minste har et system på å kunne skaffe deler. Ta f. eks. en titt på HP Compaq nx6110, IBM Thinkpad R50e og Fujitsu Siemens Amilo Pro V2010 hos diverse nettbutikker. Her snakker vi om bærbare i samme prisklasse med tilsvarende spesifikasjoner som Medion'en du har sett på. :roll:

Lenke til kommentar
Medion har litt dårlig kvalitet på kabinettene sine. Har vært litt borti medion, men ikke så mye. Ville kanskje gått for en annen prosessor hvis det er mulig. Celeron er ikke akkurat så veldig kurant...

Medion lager ikke kabinett selv, og har kabinett fra mange forskjellige leverandører, bl.a Compal og MSI osv. så det blir litt dumt å si at pc-en har dårlig kabinett uten at du har noen erfaringer eller har hørt om den spesifikke pc-en.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Da går jeg ikke for den Medionen.

Den Fujitsu maskinen Murty viser så ganske bra ut da. S-video og xp professional til 5300 er vel utrolig billig.

Men hvordan er det garanti og reperasjon og sånt med MPX?

 

Men den maskinen er i Bedrift greia til Fujitsu Siemens. Innebærer det at privat kunder ikke kan kjøpe den?

Lenke til kommentar

Fujitsu-Siemens 2010 har forferdelig dårlig batteri. Varer max 1 time og 40 minutter. Jeg ville sett nærmere på HP nx6110, HP ZE2109 (kr. 6500 hos www.siba.no) eller IBM R50E. IBM'en har nok best opplevd byggekvalitet, mens HP ZE2109 har mest utstyr (DVD-brenner osv.) HP nx6110 har nyeste chipset / CPU.

 

Har bra erfaring med MPX når det gjelder reklamasjoner. Den "Bedrift" betegnelsen tror jeg ikke er så mye annet enn en inndeling av de ulike maskinene.

Lenke til kommentar
har forferdelig dårlig batteri. Varer max 1 time og 40 minutter. Jeg ville sett nærmere på HP nx6110, HP ZE2109 (kr. 6500 hos www.siba.no) eller IBM R50E. IBM'en har nok best opplevd byggekvalitet, mens HP ZE2109 har mest utstyr (DVD-brenner osv.) HP nx6110 har nyeste chipset / CPU.

 

Har bra erfaring med MPX når det gjelder reklamasjoner. Den "Bedrift" betegnelsen tror jeg ikke er så mye annet enn en inndeling av de ulike maskinene.

Kjøp HP nx6110 det er en testvinneren i denne prisklassen (se for testen)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212736 og den kjøper du her

 

http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36159;p:687085 billigst i Norge 6200,-

levert på døra (vet dette da jeg har bestilt en selv)

 

Batteritid 4,5 timer,trådløst nettverk,lett, mye mer samt god suport tlf hos HP (den er det ingen som slår)

Lenke til kommentar

Merk at omtalen på DinSide ikke er en test, kun en sammenligning av spesifikasjoner. Utifra spesifikasjonene kan man lese at nx6110 har et batteri som holder 4.25 timer, mens IBM'en har et som skal holde 3.5 time. Sannheten er at nx6110 har et batteri som holder 2.5 time ved aktiv bruk, mens IBM'en faktisk holder 3.5 time. Det er også gjort antagelser om at IBM'en støyer mere, bare fordi IBM er såpass ærlige at de oppgir max. støynivå på 40 dB. Sannheten er at IBM'en sannsynligvis støyer mindre enn nx6110 da viften stortsett aldri går (og hvis den går så går den stortsett på laveste hastighet og da kan den knapt høres). Så vurder IBM'en, hvis du vil ha DVD-brenner, minnekortleser, 512MB RAM og firewire inklusiv i prisen så vurder HP ze2109 som www.siba.no selger til kr. 6500,-. Imidlertid må det bemerkes at HP ze2109 har et batteri som holder bare litt over 2 timer, dvs. omtrent som nx6110.

Lenke til kommentar
Utifra spesifikasjonene kan man lese at nx6110 har et batteri som holder 4.25 timer, mens IBM'en har et som skal holde 3.5 time. Sannheten er at nx6110 har et batteri som holder 2.5 time ved aktiv bruk, mens IBM'en faktisk holder 3.5 time.

Bare tull!!!!! Batteri på nx6110 holder over 4 timer og det etter første lading..

Jeg har nå fått denne maskinen selv, og du vet tydligvis ikke hva du snakker om...

Når det gjelder støy så er den også veldig bra, så det Dinside skriver er helt korekt..

Lenke til kommentar

Har også en HP nx6110. Har aldri opplevd at batteriet har holdt over 2 timer, da med trådløst nettverkskort aktivert. :dontgetit:

 

Når det gjelder støy, så er maskinen OK! Men vifta går hele tiden og ofte mer enn på laveste hastighet, selv uten at maskinen blir belastet stort.

 

Hvordan er det med vifta på din nx6110, ken36?

Lenke til kommentar
Har også en HP nx6110. Har aldri opplevd at batteriet har holdt over 2 timer, da med trådløst nettverkskort aktivert. :dontgetit:

 

Når det gjelder støy, så er maskinen OK! Men vifta går hele tiden og ofte mer enn på laveste hastighet, selv uten at maskinen blir belastet stort.

 

Hvordan er det med vifta på din nx6110, ken36?

Jeg bruker ikke trådløst, og vet at det suger strøm.

 

Viften min er veldig rolig, og er slår seg av i 6-7 min og går så i ca et min.

 

Har du innstilt strømoppsettet på bærbar?? Står den på alltid på eller kontor så går viften oftere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...