netphreak Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Jeg vet det er flere av forumets brukere som har Nextgentel som ISP, og har satt Netopia routeren i pass-through modus (m.a.o. laget ADSL routeren transparang), for så å gjøre routingen i Smoothwall. Har gjort det samme, men med ClarkConnect. Dette har skaffet meg hodebry i flere uker, men det er en annen historie. Er det noen av dere som har tid til noen spørsmål angående oppsett av smoothwall mot Netopia 3351? Kan godt tenke meg å lage en utførlig guide for andre Nextgentel slaver, så fort jeg har fått ting til å fungere her hjemme. Du trenger ikke være ekspert på Linux (for det er ikke jeg heller!), det eneste du trenger er Netopia i pass-through og Smoothwall - i fungerende oppsett
BKB Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Kanskje litt off topic, og hjelper deg ikke noe særlig. Men leste her på forumet at Netopia 3351(har den modellen selv) kan blir varm og ustabil i pass through mode. Veit ikke om det stemmer, men noen hadde vist borret hull i dekselet på den osv. for å få litt kjøling.
netphreak Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Skrevet 21. juni 2005 Kanskje litt off topic, og hjelper deg ikke noe særlig.Men leste her på forumet at Netopia 3351(har den modellen selv) kan blir varm og ustabil i pass through mode. Veit ikke om det stemmer, men noen hadde vist borret hull i dekselet på den osv. for å få litt kjøling. Har lest det samme, så jeg har rett og slett skrudd ut kortet og hengt det på veggen Men som sagt, dette er ikke temaet her... Ingen som har anledning til å hjelpe?
BKB Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Har dessverre dårlig med kunnskap om Smoothwall og clarkconnect. Men finnes vel forum/guider der ute et sted. Google It.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå