Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351, pass-through og Smoothwall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er flere av forumets brukere som har Nextgentel som ISP, og har satt Netopia routeren i pass-through modus (m.a.o. laget ADSL routeren transparang), for så å gjøre routingen i Smoothwall.

Har gjort det samme, men med ClarkConnect. Dette har skaffet meg hodebry i flere uker, men det er en annen historie.

Er det noen av dere som har tid til noen spørsmål angående oppsett av smoothwall mot Netopia 3351? Kan godt tenke meg å lage en utførlig guide for andre Nextgentel slaver, så fort jeg har fått ting til å fungere her hjemme.

Du trenger ikke være ekspert på Linux (for det er ikke jeg heller!), det eneste du trenger er Netopia i pass-through og Smoothwall - i fungerende oppsett ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt off topic, og hjelper deg ikke noe særlig.

Men leste her på forumet at Netopia 3351(har den modellen selv) kan blir varm og ustabil i pass through mode. Veit ikke om det stemmer, men noen hadde vist borret hull i dekselet på den osv. for å få litt kjøling.

Skrevet
Kanskje litt off topic, og hjelper deg ikke noe særlig.

Men leste her på forumet at Netopia 3351(har den modellen selv) kan blir varm og ustabil i pass through mode. Veit ikke om det stemmer, men noen hadde vist borret hull i dekselet på den osv. for å få litt kjøling.

Har lest det samme, så jeg har rett og slett skrudd ut kortet og hengt det på veggen ;)

Men som sagt, dette er ikke temaet her... Ingen som har anledning til å hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...