Gå til innhold

Dell Precision M70 - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Heisann, ser meg om etter ny bærbar PC til høsten, som skal brukes til mye CAD og photoshoparbeid, og foreløpig ser det ut som om det blir en Precision M70.

 

Har foreløpig ikke funnet mange tester av denne maskinen, men her er det jeg har funnet så langt:

 

WiFi

NotebookReview.com

 

Er spesiellt interessert i å høre hva folk syns om grafikkortet, "nVidia® Quadro™ FX Go1400 256MB", gjerne om noen har brukt en PC med dette kortet, og evt. hvordan det yter i forhold til vanlige desktopkort. Selv om dette hovedsakelig blir en arbeids-PC så hadde det vært artig om den taklet HL2 og BF2 osv ganske bra :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Tør satse på en forsiktig *bump* av denne :blush: ... virkelig ingen som har kjøpt en Precision M70?

Hei

 

Kommer med et litt sent svar.

 

Jeg fikk min M70 for et par uker siden.

Så langt er jeg meget fornøyd.

 

Min spec:

 

2.13 Ghz CPU

2 GB ram

60 GB 7200 RPM HDD

 

 

I tilbudet jeg fikk fra Dell var det 1024 MB med ram og 80 GB 5400 HDD. Byttet ut harddisken og la til litt ram.

 

Bruker maskinen hovedsaklig til Solidworks 2005, Autocad + vanlige kontorapplikasjoner.

 

Eneste minus måtte være at maskinen ikke har firewire. Er ikke noe stort problem, men mener en maskin i denne klassen burde hatt dette som standard.

 

Vedrørende spill så vet kjenner jeg ikke ytelsen på dette siden jeg ikke vil innstallere mer enn høyst nødvendig.

 

Du spør om skjermkortet. Eneste sammenligning jeg har er fra et 3Dlabs VP880 som jeg brukte i en stasjonær pc. I forhold til Solidworks så yter kortet i M70'en betraktelig bedre enn 3Dlabs kortet. Du merker det først ved krevende modellering.

(Spec'en på den stasjonære er tilnærmet lik M70)

 

Anbefaler deg å ta kontakt med en Dell selger på telefon for å få et tilbud. Du vil nok spare 4-5.000.- på dette.

 

Lykke til i valget av ny laptop

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Takk for svar. Godt å vite at den duger bra til CAD programmer hvertfall. Har et par små spørsmål til:

 

Hvordan er kvaliteten på chassiet? Føles den solid? Jeg farter rundt en del med laptoppen så det er hyggelig om den tåler et litt "aktivt" liv.

 

Hvor bra er skjermkvaliteten? Går ut ifra at du valgte 1920X1200 oppløsningen ettersom du bruker den til CAD. Spesiellt innsynsvinkler og fargeklarhet er av interesse :)

 

Hvordan er lydnivået? Går viftene kontinuerlig eller bare når PCen blir varm?

 

Og til slutt, om du en dag skulle føle for å kjøre en benchmark på maskinen så kunne 3DMark03 kanskje vært en ide (men skjønner forsåvidt godt om du vil holde PCen fri for tilfeldig programvare).

 

Ble mye spørsmål der, men er mye penger så vil være sikker på at jeg velger riktig :)

 

Benjamin

Lenke til kommentar

Skjermkortet er en meget nær slektning til GeForce Go 6800 som man kan få i f.eks. Inspiron 9300. er med andre ord meget god grafikkytelse til å være bærbar for både spill og profesjonelt bruk.

 

Resultater av ulike Benchmarks (2.13GHz, 2GB RAM, ver 67.71 driver):

3DMark 05: 2309

3DMark 03: 6778

3DMark 01SE: 18861

GLeXess: 4900

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...