Gå til innhold

Suse Linux - Gratisversjoner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er gratis, men det tek alltid tid før den siste versjonen kjem ut på nettet. 9.3 kom ut i butikkane for ein stund sidan, men har ikkje kome på nettet enno. Er vel ikkje så lenge til.

Skrevet (endret)
*quote  fjernet av moderator*  er nok ikke helt lovlig. :ermm:

Kan man ikke distribuere fri programvare som man vil? Er det ikke i bunn og grunn oppdateringer og support man betaler for med betalversjoner av GNU/Linux? Bare spør siden jeg ikke har lest GPL-lisensen opp og ned.

Endret av el-asso
Skrevet
Kan man ikke distribuere fri programvare som man vil? Er det ikke i bunn og grunn oppdateringer og support man betaler for med betalversjoner av GNU/Linux? Bare spør siden jeg ikke har lest GPL-lisensen opp og ned.

Så vidt jeg vet inneholder SUSE Linux Professional noe proprietær programvare som ikke er tillat for videredistribusjon. #suse på FreeNode bekrefter også dette...

Skrevet

Selve distribusjonen er da ikke GPL-lisensiert, det er enkeltkomponentene som er det.

SUSE Professional inneholder også komponenter som ikke er frie.

Skrevet
Is this legal?:

I've spoken to SUSE directly and was told that it is. I also have a brief written statement that says "Please read the EULA, there's nothing in the EULA that forbids a torrent."

Fritt fram for å lese EULA og bla i forum tråden på linuxiso.org

Skrevet

Og så skal man ikke glemme at når man kjøper den får man med seg et par ganske dugandes bøker på kjøpet. Jeg er i hvertfall en slik en som liker å ha noe og bla litt i på kvelden, ikke bare sitte bak en skjerm for og finne informasjon om ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...