Gå til innhold

Oppgradere RAM på IBM Thinkpad R50e

Nimzo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg har en kompis som skal investere i en bærbar. Han skal hovedsaklig bruke den til lett redigering av musikk. Minimum req for det er 800Mhz og 512MB ram.

Ukens tilbud på komplett er IBM Thinkpad R50e . Denne har bare 256 MB ram. Det står at type RAM er DDR SD-RAM.

Jeg kan ikke se å finne DDR SD-RAM på komplett. Er det ikke SO-DIMM brikker som er vanlig i bærbare? Hvilken brikke er kompatibel med denne maskinen?

TAkker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker så mye jam. Rart de opererer med så mange forskjellige benevnelser. Nesten så de bevisst prøver å forvirre folk.

Skrevet
Mens jeg er igang, hva tilsvarer prosessoren på denne maskinen om man skal regne om til 'vanlige' Mhz?

Celeron M 1400 MHz blir den i vanlige MHz ;)

Arkitekturmessig så vil den nok yte rundt en P4 2000 MHz (tatt rett ut av luften). Celeron M har halvparten av cachen som Pentium M (Banias), dvs. 512kB, og den har dårligere speedstep. Noe som gjør at den nok vil være varmere og ha litt dårligere batterikapasitet enn sin storebror med Pentium M prosessor.

Skrevet

Ok. Grunnen til at jeg spør er at jeg har sett noen butikker skriver tilsvarer xxx Mhz bak i parantes. Kompisen min trenger minimum 800Mhz, så da duger nok denne.

Takker for kjappe svar.

Skrevet

Det skrives ofte Mhz etter betegnelsen når det gjelder AMD-prosessorer. AMD har gått bort fra å bruke Mhz-betegnelser for en stund tilbake.

I den senere tid har også Intel begynt med modellnummer i stedet for å bruke Mhz-betegnelser.

Ta en titt hos diverse nettbutikker, så vil du se at prosessorene betegnes mer og mer med modellnummer og eventuelt Mhz i parantes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...