Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å sette opp en VPN-tunnel mellom en PDA med GSM og WLAN støtte mot en Cisco PIX. Har forsøkt med Qtek 2020 og Qtek 9090 mot Ciscp PIX 501 og 506. Support hos Qtek skylder på Cisco, og Cisco skylder på Qtek...

 

L2TP er å foretrekke, men PPTP kan brukes dersom annet ikke virker.

 

Har noen der ute erfaringer å dele?

 

Edit:

 

Med tanke på den manglende respones, og min egen desperasjon til å få noe til å fungere, vil jeg gjerne høre om enhver løsning ved bruk av en Qtek ov VPN...

 

Mot Microsoft RAS, Linux, Zyxel enheter, NetScreen, Cisco, hva som helst?!? :no:

Endret av GeirNord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Har du testet at VPNet i det hele tatt fungerer? La meg ta noen eksempler. Via laptop og GSM, via laptop og WLAN, via vanlig ethernet og laptop, osv. Fungerer VPNet i det hele tatt fra "utsiden" til "innsiden", fungerer det fra "innsiden" til "innsiden"?

 

Jeg har selv brukt mye tid på å få til VPN til i vårt nettverk.

 

Min metode for å finne ut hvor feilen lå, var at jeg laget ett lite skjema med alle variantene for tilkobling igjennom VPNet. Når flere av løsningene feilet, fant jeg hva som var problemet med å sammenligne de ulike løsningene som feilet. (hos meg lå feilen i at begge nettverkene brukte samme interne IP-nett, det var ikke særlig populært)

 

Prøv deg litt frem.

 

Ahh, og forresten. Hvis det fungerer over WLAN, men ikke GSM. Sjekk at du har ett "public" GPRS oppsett på PDAen. Vanlig oppsett er nating så vidt jeg kjenner til.

 

Lykke til! Post gjerne når du finner feilen, så vi andre også kan ta lære av dine erfaringer. :)

 

 

Mvh,

Frank Johan Karlsson

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...