Create-IT Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 (endret) Hei på dere! Har laget en presentasjon på Powerpoint som skal distribueres til en del mennesker på CD. I presentasjonen har vi laget linker til andre lysbilder i presentasjonen og til ett eksternt dokument. Linkene til andre lysbilder fungerer helt fint, selv etter at de er brent til CD, men linken til det eksterne dokumentet får vi ikke til å virke. Det virker veldig fint når filene ligger på harddisk (uansett om det er harddisk C eller D) men når filene blir brent til CD virker ikke linken. Vi har forsøkt med: dokument.doc /dokument.doc \dokument.doc Har lagt ved bilde som viser feilmeldingen som kommer opp ved klikkling på linken. Noen som har noen tips? Endret 17. juni 2005 av Create-IT
xanonymx Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Adressen til dokumentet må stemme med den som du har skrevet inn i power point presentasjonen. Når det ligger på hardisken er plasseringen f.eks.: C:\mine dokumenter\dok1.doc men når du brenner begge inn på cd-en blir plasseringen for dokumentet f.eks.: E:\dok.1.doc hvis det er E som er cd-stasjonen. Jeg er ikke helt sikker på om det er slik, men tror det.
Create-IT Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 Takk for svar. Jeg hadde håpet å få lagt inn en relativ hyperkobling slik at uansett om CD-spilleren er på D, E, F el.l. så virker det. Dersom jeg skriver inn navnet på drevet D, E el.l. virker det jo i alle fall ikke dersom brukeren har CD-romen på et annet drev... Relative hyperkoblinger er jo mulig med alle andre program fra MS, så hvorfor ikke med PowerPoint? Dessuten virker det jo fra harddiskene uansett hvilket drev de ligger på og uansett hvilken mappe filene befinner seg i (når jeg skriver kun "dokument.doc"). Bruker forresten versjon 2000 av Powerpoint dersom det skulle ha noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå