Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med trådløst nettverk.


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med 3com router og nettverkskort. Jeg har problemer med at jeg med jevne mellomrom detter ut av spill på nettet samt at når jeg later ned går hastigheten ned til null med gjevne mellomrom.

 

Et annet sted på forumet har jeg fått vite at nettverket søker etter bedre aksesspunkter med jevne mellomrom og at dette fører til problemer i spill. Noe løsning kom ikke frem likevel.

 

Er det noen som har hatt samme problem og som sitter på en løsning?

 

Nå er det komplett umulig å spille på nettet med maskinen og ja, det har vært sånn hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har selv ett trådløst nettverk pga jeg har bærbar pc. Brukte lenge trådløst når jeg spilte online, men det ble endel krøll da, og ustabilt. Har etterhvert funnet ut at det greieste er å hooke opp en kabel når jeg spiller online, og heller bruke trådløst når jeg surfer osv.... Bare en observasjon jeg har gjort meg selv om det kanskje ikke akkurat hjalp deg så mye....... :cry:

Lenke til kommentar
Nei det hjalp ikke mye, routeren min står i en annen etasje, jeg bare leier her og har egen inngang. Derfor måtte ledningen gått på utsiden og det er like lite aktuelt for meg som for de jeg bor hos. :no:

1. Oppgrader drivere og firmware i router.

 

Hvilket 3com-kort har du i maskina? De /fleste/ PCI-trådløskort er ikke verdt kretskortet de er laget av.

 

2. Bytt ut kortet med no annet for å teste. Lån et Linksys WUSB54G (usb-basert) og test.

 

WUSB54G er et meget stabilt og godt alternativ.

 

3. Bytt ut 3com routeren med en Linksys WRT54G og test.

 

3com er ikke hva det var lenger, desverre.

 

Funker ikke noe av dette har du problemer med fysisk rekkevidde, signal osv og kan begynne å tenke på å gi opp. Eller mekke antenner osv. Men da blir det fort mye arbeid.

 

Det ER mulig å få til en stabil oppkobling også med trådløst utstyr.

Lenke til kommentar

Er ikke så lett å låne trådløst utstyr da de få som har det, trenger det og ikke har noen routere eller nettverkskort liggendes. 3COM routeren var veldig billig, men 3Com nettverkskortet kostet over 700kr selv om pris ikke alltid betyr kvalitet så tror jeg dette kortet skulle være ok. Routeren er en 3Com OfficeConnect 11g Cable/DSL Gateway Denne routeren valgte jeg ettersom jeg tror dette var den med best gjennomsnitt score på hw.no sin prisguide.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har akkurat samme utstyret, og sliter litt selv, litt ustabile hastigheter go nettet faller ut, signalet er godt!

disse komponentene skal da passe godt sammen. skjønner ikkeno. det kan vel ikke være at linjen inn i huset er ustabil

bor ganske langt unna sentralen. er det eventuelt noe å gjøre ved dette?

 

setter stoor pris på svar, evnt om trådstarter har funnet en l

øsning

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe hos elkjøp og prøve det i 30 dager, hvis det ikke virker leverer du det bare inn igjen og får pengerne tilbake :thumbup:

 

 

(fra elkjøp sine hjemme side)

 

30 dagers full returrett

 

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering.

Endret av freakeren
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Løsningen var en firmware update til 3Com routeren. Da fungerte det å spille. Nå har jeg laget en pc av diverse avfall (gamle pc deler) på denne prøvde jeg å få til trådløst nettverk på denne med et Topcom pci 111, dette kortet fant ikke nettverket i det hele tatt selv om det stod nærmere routeren enn pc'en med 3com kortet! Så mitt INNTRYKK av Topcom er BILLIG og DÅRLIG...

Lenke til kommentar

Plaget av det samme på samme routeren. Nettverket er oppe med det trådløse, men "mister" kontakt med internett. prøvde nå å koble rett til modem (netopia, nextgentel linje). Funker kjempeflott det! Så... ja... her må nok noe gjøres. Endre firmware? *teste*

 

Oppdatering følger!

 

Oppdatering: Så langt fungerer det bedre. Oppdatert firmware har så langt gjort den mer stabil. La oss se hvor lenge det varer. Er mest om natta den er ustabil, det har jeg ikke helt skjønt dog...

Endret av kayjay360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...