Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Se film på TV via PC...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å bruke PC-en min som en slags sentralstasjon i hjemmet til å se film, høre musikk osv., men når det kommer til å se film så har jeg tidligere opplevd at med de kablene jeg har brukt så skurrer bildet hver gang det er lyd. Og jo høyere lyd jo mer skurrer bildet på tv skjermen.

Jeg leste et sted jeg ikke husker hvor om en sak som ser ut som en dvd spiller man kobler til TV-en og som gjør at man kan streame data som film og bilder trådløst til tv-en og se det der. Er det noen som vet noe om slike løsninger og hva det heter eller noen som har forslag til gode løsninger som funker for deg?

Takker for alle tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Heisann. Jeg ønsket også å bruke pc til kilde for bl.a. film på tv. I begynnelsen brukte jeg s-videoutgangen på den bærbare pc'en og til tv'en (en 42'plasma). Dette ble noenlunde,men løste fremdeles ikke mitt problem i forhold til lyd som fremdeles gikk via den bærbares spinkle høyttalere..

Det som løste mitt problem var enkelt og greit.. (Rimelig også). Jeg kjøpte en vga-kabel som gikk fra skjermutgangen på pc til plasmaen og en lydkabel som jeg koblet fra pc til hjemmekinoforsterkeren. Resultatet er helt supert med tanke på både lyd & bilde... :-) Herligheten kostet meg kr 147.- på Clas Ohlsson... Om du ikke har plasma, men en vanlig crtskjerm, så kan du nok likevel få ett ok bilderesultat ved å kjøpe en s-videokabel som skal gå fra pc til tv. Denne koster heller ikke mer enn en drøy 100-lapp...

Blir ikke så gærnt det heller...

Lykke til... For meg så blr det en helt annen verden.....

Legger til ett lite, og dårlig, eksempelbilde tatt med mobilen for å vise resultatet når jeg hooker opp bærbar pc til plasma for litt Americas Army-spilling. Fant ikke det digitale kamerat i nuet...

Mvh

post-61-1118983452_thumb.jpg

Endret av Etaten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...