Gå til innhold

Hva syns dere?


Anbefalte innlegg

Her er 3 bilder til kritikk. Si hva dere synes så ville jeg bli glad:)

 

Bilde 1 : Det bilde jeg ble mest fornøyd med etter en test serie på Hellestø stranden her i Rogaland.

Bilde 2 : Første gang jeg prøver meg på denne lukkertid effekten. Noe jeg kunne gjort annerledes? Jeg brukte ikke stativ.

Bilde 3 : Et slags antikk bilde. Kunne gjerne lagt på et svart/hvitt filter?

 

 

 

Bildene er tatt med et Canon EOS300D 18-55mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lagt bildene over på en annen server. Tror dette skal virke.

 

Bilde 1 : Det bilde jeg ble mest fornøyd med etter en test serie på Hellestø stranden her i Rogaland.

Bilde 2 : Første gang jeg prøver meg på denne lukkertid effekten. Noe jeg kunne gjort annerledes? Jeg brukte ikke stativ.

Bilde 3 : Et slags antikk bilde. Kunne gjerne lagt på et svart/hvitt filter?

 

 

 

Bildene er tatt med et Canon EOS300D 18-55mm

Lenke til kommentar
Har lagt bildene over på en annen server. Tror dette skal virke.

 

Bilde 1 : Det bilde jeg ble mest fornøyd med etter en test serie på Hellestø stranden her i Rogaland.

Bilde 2 : Første gang jeg prøver meg på denne lukkertid effekten. Noe jeg kunne gjort annerledes? Jeg brukte ikke stativ.

Bilde 3 : Et slags antikk bilde. Kunne gjerne lagt på et svart/hvitt filter?

 

 

 

Bildene er tatt med et Canon EOS300D 18-55mm

0. Bildene er alt for store, både i pixler og kilobytes. De fleste sitter på skjermer med oppløsninger på 1024x768 - 1600x1200, så et bilde på rundt 1024px i bredden holder i lange baner. Det er noe drit å scrolle rundt i både høyde og bredde for å se bildet.

 

1. Fine farger, men personen ødelegger bildet for meg.

 

2. Kjøp et stativ neste gang. I full størrelse er bildet både grumsete og diffust. Det er også litt i mørkeste laget.

 

3. Fint perspektiv. Syns den platen-som-ligger-over-motoren-saken på høyre side, samt metall-saken-som-holder-platen-som-ligger-over-motoren-oppe (i mangel av bedre ord) burde vært fjernet. Bakgrunnen kunne med fordel vært litt mer diffus, og en svart/hvitt- eller sepia-tone hadde nok også gjort seg.

Lenke til kommentar
3. Fint perspektiv. Syns den platen-som-ligger-over-motoren-saken på høyre side, samt metall-saken-som-holder-platen-som-ligger-over-motoren-oppe (i mangel av bedre ord) burde vært fjernet. Bakgrunnen kunne med fordel vært litt mer diffus, og en svart/hvitt- eller sepia-tone hadde nok også gjort seg.

Panserpinne var et fint ord. :p

 

Tenkte litt over akuratt det selv, den kan være litt i veien siden den stikker ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
0. Bildene er alt for store, både i pixler og kilobytes. De fleste sitter på skjermer med oppløsninger på 1024x768 - 1600x1200, så et bilde på rundt 1024px i bredden holder i lange baner. Det er noe drit å scrolle rundt i både høyde og bredde for å se bildet.

 

Enig i at man ikke trenger legge ut bilder i full-oppløsning hele tida. Men når folk gjør det, ordnes det enkelt med zoom-funksjonen i Opera. Hold inne ctrl-tasten og rull nedover, så zoomer man ut, og man slipper å scrolle (dette er selvsagt ikke kubisk skalering som man kunne fått dersom bildet ble skalert skikkelig på forhånd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...