Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har trådløst nettverk hjemme som har fungert ypperlig frem til igår. Da ville ikke den ene pc'en på internet lenger. Det kommer opp en feilmeilding fra Norton Antivirus (2003) om at "norton email proxy cannot scan emails osv...", når jeg starter pc'en. På systemikonet til det trådløse nettverket står det at jeg har kontakt med nettverket, men ikke med internet. Jeg har restartet både modem og pc og prøvd å reparere nettverkstilkoblingen flere ganger, men får bare beskjed om at ip'en ikke kan fornyes. Jeg har også prøvd med kabel fra pc til den trådløse routeren og direkte i modemet. Den andre pc'en har ingen problemer i det hele tatt..

Er det noen vennlige sjeler her inne som kan hjelpe meg eller har vært borti noe lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til nettverkstilkobling, trådløs nettverk, engenskaper, installer, protokoll,ip/tcp

Håper dette hjalp;)

Laien :w00t:

Skrevet

Jeg har også dette problemet på begge bærbare.

Dvs:

Hadde internett fram til i går på 3 maskiner. Plutselig kunne man ikke komme på nett med de bærbare. (en med pc-card og en med usb-dongle). Den stasjonære har nett. De bærbare har maks signal på trådløst, men når jeg prøver å gå på nett får jeg bare fram: Siden kan ikke vises

Prøvde de tipsa som står her i tråden, men da endte jeg opp med samme problemet som trådstarter startet med :hmm:

Har oppdatert routeren, og alt funker bare peaches der i gården. Har XP på alle maskiner.

Nå har jeg irritert meg i over et døgn over at to maskiner plutselig kan "falle ut av nettet".

Har prøvd kommandoene /release og /renew på den ene bærbare, men det skjer aboslutt null...et dos vindu dukker bare opp et mikrodelssekund og forsvinner igjen.

Noen som vet andre løsninger?

Like før Amilo'en og HP'n havner på St.Hans-bålet.... :mad:

Alle tips mottas med stor takk!!

Skrevet
Har prøvd kommandoene /release og /renew på den ene bærbare, men det skjer aboslutt null...et dos vindu dukker bare opp et mikrodelssekund og forsvinner igjen.

Åpne et dos vindu FØRST, og så kjører du kommandoen for å frislippe og fornye IP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...