Gå til innhold

Ytelse AMD socketA 3000+ // s939 3000+


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal oppgradere systemet snart for å forberede med til mørke høstkvelder med mye spilling.

Har i dag socketA 2800+ klokket til 3000+

Vurderer å bare bytte ut mitt FX5900XT i 6800GT(AGP).

Spørsmålet er om CPU'en vil bli en flaskehals og om jeg vil merke en betydelig ytelsesforskjell med s939 3000+ venice? (da tar jeg selvsagt et PCI-X g.kort)

RAM'en jeg kjører i dag er 768 MB no-name @ 178 MHz FSB. Der er det vel også litt å hente på s939?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke noe om hvor mye du vinner på å gå over til s939 men selv sitter jeg på en XP2500+ klokket til 3200+ og 6800GT kort. Har og 1024 MB ram som kjører på 400 mhz da. Jeg kan ikke merke noe til noe flaskehals i prosessoren, alle spill går jo som en drøm. Spiller alle spill i 1280*1024 med maks detaljer og det funker fint! Sikkert noen få fps å hente for meg å gå over til s939 og men jeg gidder ikke gjøre det før jeg merker spilla begynner å gå dårlig.

Lenke til kommentar
Det er kjent at AMD sin 64-bit-serie yter betydelig bedre i spill enn forrige generasjon - K7. 6800GT er et kraftig kort, og du skal ikke se bort i fra at prosessoren og minnet kan bli en flaskehals.

Socked A har dual channel så minne er ok syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...