Gå til innhold

ANDA stepping


MeG^

Anbefalte innlegg

har en Duron 750. har sjekka om den har ANDA stepping, men finner ikje ut av det. det eneste eg finner ut av er at stepping er 0/0 i

wcpuid, mens hos deg er den 1/1. betyr det av eg ikje har ANDA stepping? lurer også på en aen ting. har eit Epox 8kha+ hovedkort der volten ikje vil meir opp en +0.2 over default volt setting. Dvs. 1.6 opp til 1.8. dette holder då ikje for reall overklokking. får da ikje min duron 750 meir enn 1026mhz. kan en flashing av BIOS hjelpe?

 

 

håper noen kan hjelpe meg her. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta av kjøleren så leser du på coren.

 

på min knekte duron 800 står det.

 

amd duron

d800 (det betyr 800 mhz)aut18

anda(anda stepping det står da på begynnelsen av andre linje)0126(tror det betyr produsert26 januar)spww

1999amd.

 

Håper dette hjalp.

 

vis du har en vifte med litt sterk klips kan coren bli knekt når du setter på igjen. Det skjedde med min.

Lenke til kommentar

den kan ikje bli knekt hos meg :smile:

 

har ein sånn anodisert ting som stabiliserer ribba i forhold til coren.

 

men eg har tatt den av og det står ingenting om ANDA stepping men andre bokstaver som han i overklokking.no ikje har snakka om. :sad:

 

så eg skjønne ikje det her. men det se ut som eg ikje har ANDA stepping. F.... og

Lenke til kommentar

Ta av kølern og les på core'n linje nr.3

xxxx xxxx <- første rad med xxx sier hvilken stepping cpu'n har og linja under (linje 4) sier hvor god den er til overklokking. Starter linje nr.4 med Y har du den beste overklokkings cpu i xxxx sin stepping klasse. Kort om linje 4, Y er best, så komer K og til slutt er det 9

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

>>

kom over en Duron 900 som det stod følgende på:

 

2. linje: ANDAxxxxxxx

4. linje: Zxxxxxxxxxx

 

ka betyr det Z`en? er det bra eller dårlig for overklokking?

>>

 

Jeg hadde en Duron 800 som hadde denne steppingen. Brukte en Fop32 kjøler og kom opp i 1104, og det var neste uten kabinett-kjøling. Det er med andre ord en god stepping.

 

Tristessor

Lenke til kommentar

Et par spørsmål:

 

1. Mens vi snakker om stepping: er det noen som veit hvilken stepping ID: 1, er?

 

2. Har min Duron 750 på 1,85V og 10*103 (har ikke ordentlig RAM). Hvor mye tror dere jeg vil tjene på å kjøpe ordentlig PC133RAM?

 

3. Er det isåfall en fordel med ECC?

 

4. Hvor høyt er det mulig å kjøre Vcore?

 

TIA

 

/bakkus

Lenke til kommentar

er amca stepping en overklokkingsvennlig stepping?

 

har tenkt å overklokke litt har en duron800, men i biosen står det at det er en 500 (trur jeg), det står i hvertfall ikke at det er en 800, er det da på tide med en bios oppgradering?

 

vet noen også om en god guide for overklokking av duron?, den som var på hardware.no tatt bort :sad:

 

takk for alle svar

Lenke til kommentar

det betyr at du har enf000ings bra cpu som er enkel å overklokke, bedre en min amca stepping, som begynner med et 9 tall på linje fire.

bare les innlegget til MacLyver litt lenger oppe på siden, men hvis du ikke gidder det kan du lese her (kopi av MacLyver) :smile:

 

xxxx xxxx <- første rad med xxx sier hvilken stepping cpu'n har og linja under (linje 4) sier hvor god den er til overklokking. Starter linje nr.4 med Y har du den beste overklokkings cpu i xxxx sin stepping klasse. Kort om linje 4, Y er best, så komer K og til slutt er det 9

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke dette... Er det slik at en datamaskin overklokker hver cpu og sjekker om den er bra til å overklokke, for så å merke dem?? :smile:

 

eller har det seg slik at det er rett og slett noen serier som er bedre enn andre?

 

Gjelder samme steppingmønsteret for min duron 600 (som forøverig er temmelig overklokkingsvennelig)

 

600@918 :smile:) men ikke over lengre tid :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...