Gå til innhold

Finne ut av beep codes på MSI kort?


Anbefalte innlegg

Har ett MSI KT4V MS 6712 HK som nå etter at jeg kobla til speakeren har fått en merkelig beep code.. står ingenting om beep codes i manualen og jeg finner ikke på google.. ikke tålmodighet til å lete godt nok :p

 

ihvertfall, beepet høres ut som en sirene.. først et langt lyst beep også ett langt mørkt beep.. og slik fortsetter det til jeg har brutt strømmen til kortet og strømmen er ute av kortet..

 

denne beepen kommer både når jeg slår av maskinen på vanlig vis.. og de få gangene maskinen plutselig bryter strømmen av seg selv.. noen som har peiling??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

google: bios error codes

 

Finn ut hvilken bios du har og sjekk mot error kodene på en av disse sidene.

Forøvrig høres det ut som enten at CPU blir for varm, men da ville muligens systemet slått seg av selv. Eller så er det sannsynlig at du har alarm hvis viften til CPU ikke går rundt... det er mulig å ha alarm uten å ha den koblet til viften og da vil den ule uansett.

Endret av lamah
Lenke til kommentar
en kamerat av meg har samme problemet.. men det er at pcen blir for varm..

ellers kan du sjekke om du har satt i strømmen til skjermkortet hvis du har et kort som krever det

har hatt mistanker om varme ja.. har seg slik at chipset'en ikke har vifte, bare en helt flat og enkel ribbe.. samme med skjermkortet som er ett billig ATI radeon 9600 SE :p

 

Noen som har peiling på hvilken chipset vifte jeg kan montere på?

 

 

EDIT: Er vel kansje ikke helt umulig at det er CPU som blir for varm heller.. ligger på 48 grader når jeg surfer å hører på musikk.. er liksom ikke helt bra det da.. må vel ha ny kjøler på CPU og da..

 

Må for all del bare komme med anbefalinger :D

Endret av HiTeCk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...