AL84 Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Måtte formatere for et par uker siden. Har etter dette hatt problemer med mailen min, Outlook Express. Til å begynne med fikk jeg beskjed om at serveren ikke har svart på 60 sekunder og OE spør om jeg vil vente og dette gjentar seg i det uendelige, tror jeg. Men innimellom hvis jeg har ventet en halv dag eller noe sånt kan det hende at det funker. Har mottat mail etter reinstallasjonen så det er ikke noe feil med mail-innstillingene til OE ihvertfall. Men nå har jeg ikke mottat noe mail fra 08.06, (har sjekket på nett så jeg vet at jeg har nye ) og når jeg prøver sende og motta nå så får jeg feilmelding: Tilkoblingen til serveren mislyktes. Kontaktfeil: 10061, Feilkode: 0x800CCC0E Denne meldingen får jeg når jeg prøver å koble til 2 forskjellige levrandører, telenor og tele2. Noe som har noen forslag til hva som kan være problemet?
roac Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Måtte formatere for et par uker siden. Har etter dette hatt problemer med mailen min, Outlook Express. Til å begynne med fikk jeg beskjed om at serveren ikke har svart på 60 sekunder og OE spør om jeg vil vente og dette gjentar seg i det uendelige, tror jeg. Men innimellom hvis jeg har ventet en halv dag eller noe sånt kan det hende at det funker. Har mottat mail etter reinstallasjonen så det er ikke noe feil med mail-innstillingene til OE ihvertfall. Men nå har jeg ikke mottat noe mail fra 08.06, (har sjekket på nett så jeg vet at jeg har nye ) og når jeg prøver sende og motta nå så får jeg feilmelding: Tilkoblingen til serveren mislyktes. Kontaktfeil: 10061, Feilkode: 0x800CCC0E Denne meldingen får jeg når jeg prøver å koble til 2 forskjellige levrandører, telenor og tele2. Noe som har noen forslag til hva som kan være problemet? Sannsynligvis problemer med en eller flere porter som ikke er åpnet i brannmuren. Et lite søk i Google ga følgende artikkel: You receive a "Socket error: 10061, Error Number: 0x800ccc0e" error message when you try to send or receive e-mail in Outlook or in Outlook Express
AL84 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 (endret) Har prøvd å deaktivere NortonIS, men får samme feilmelding. Men uansett står ikke portene under netstat? Edit. Jeg er ikke av de skarpeste i engelsk, så den artikkelen du fant er litt for "teknisk gresk" for meg. Endret 12. juni 2005 av AL84
AL84 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 Problem løst. Ihvertfall for denne gang. Løsning: Restart av maskina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå