gaardern Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Er det noen som kan forklare meg hvorfor ASUS tilsynelatende har 2Ghz Maks. databushastighet, mens MSI og andre står oppført med 1 Ghz... MSI - komplett.no ASUS - komplett.no
Bob Ibsen Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hmmm, jeg ser forskjellene som er oppgitt i spesifikasjonene, men det er misvisende. Hovedkortprodusentene kan ikke forandre på dette - dette varierer ikke engang mellom de forskjellige brikkesettene. Absolutt alle socket 754 HK har 800 MHz HyperTransport, og absolutt alle socket 939 HK har 1GHz. Hvilket gir hhv 6,4 GB og 8 GB båndbredde per sekund.
ducmaster Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 ikke absolutt ALLE nforce4 socket939 hovedkort har 1gig hypertransport. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5202 dette feks har "kun" 800mhz men kan kjøre 1000 uten at det skal "skje" noe
Bob Ibsen Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Det høres veldig merkelig ut. Dette handler jo om prosessor og socket, og jeg tviler sterkt på at produsentene i det hele tatt har tillatelse til å vike fra disse standardene. Men jeg kan nevne at en socket 939 Newcastle 3400+ prosessor tilsynelatende er begrenset til 800 MHz HT - av en eller annen grunn.
ducmaster Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 er helt enig at det er ganske rart når standarden skal være 1 gig på nforce4 socket 939 baserte hk, men men, har jo ikke all "verden" å si da det teoretisk ikke gir noe merkbar ytelse
Forumforumforum Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 nei, det er sant.. Diskuterte det med en kompis av med for en stund siden.. Han trodde han fikk en monster pc med 2 ghz som maks, istedet for litt mindre x|
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå